تره
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32248442
بازدید کننده: 30900056
بازدید های امروز: 523
بازدید های دیروز: 9255
برچسب ها
تره

تره و خواص آن

تره

خواص سبزیجات,خواص تره,خواص دارویی تره,فواید تره,خاصیت تره,ترهدر طب سنتی ,فواید درمانی تره,مضرات تره,فوائد تره, تره,طب سنتی ,خواص تره,خواص تره, خواص ترهدر طب سنتی ,فواید ترهدر طب سنتی

اسم من ((تره )) است !
 املاح معدنى ، کلسیم و آهن به وفور در من موجود است .
رنگ چهره را باز مى کنم .

فارسى من گندنا مى باشد، ولى اکنون بیشتر به من تره و سبزى تره مى گویند. اهالى گیلان مرا ((کوار)) مى نامند.
یک نوع شیرین و مفید من در کردستان به عمل مى آید که به زبان محلى ((کیلافه )) نام دارد. اقسام وحشى من باریک و تند بوده ، و کوچوک نامیده مى شود. و دو برادر دارم یکى به نام والک و دیگرى به نام تره پیاز که به آن تره فرنگى هم مى گویند. عربى من کراث و کراث البقل است . من از خانواده ى پیاز بوده و مانند آن سودمند مى باشم ، ولى بوى من از آن کمتر است ، و کسى که مرا خرد کند مجبور به ریختن اشک نیست . ادرار را زیاد مى کنم - خلطآور بوده و سینه را نرم مى نمایم و براى از بین بردن ذرات و رسوبات زرد رنگ از ادرار مبتلایان به رماتیسم تجویز شده ام . جوشانده ى من براى باز شدن صدا و درمان زکام - سرفه - لارنژیت و برونشیت و بطور کلى در التهابات دستگاه تنفس و رمهاى آن به کار مى رود! اگر مرا له کنید و بر محل نیش زنبور و زنبور عسل بگذارید، درد آنرا تسکین مى دهم - من سرشار از ویتامین ث و املاح معدنى ، مثل کلسیم و آهن مى باشم و مقدار این ویتامین و املاح در من خیلى بیشتر از مقدار آن ها در تره فرنگى است . به حد کافى منیزى هم دارم و به همین جهت از سرطان جلوگیرى مى کنم . مالیدن برگ من با سرکه به پیشانى و جلو سر، خون دماغ را بند مى آورد. من براى بواسیر و بادهاى غلیظ شکم مفید مى باشم . اشتها را باز مى کنم و غریزه جنسى را تحریک مى نمایم و رنگ چهره را باز کرده و بر زیبایى و لطافت پوست مى افزایم . ارامنه ى ایران به خوردن من علاقه ى زیاد دارند و زیبایى و خوش آب و رنگى بانوان را از آن مى دانند.
خوردن خام من قصب الریه را پاک و کیسه صفرا را باز مى کنم . به هضم غذا کمک مى کنم . مقوى کمر، ملین طبع بوده و از قولنج جلوگیرى مى نمایم ، برگ من پیشاب آور و قاعده آور است ، خوردن برگ من بعد از طعام مانع ترش کردن آن است . شهوت را زیاد مى کند. چنانچه برگ من به مقدار پانزده گرم خورده شود، خون بواسیر را بند مى آورد. خوردن من با عسل جهت امراض سرد سینه و ورمهاى ریه و باز شدن آنها مفید است . ریختن من در آش جو جهت درمان تنگ نفس توصیه شده است . ترشى تره باز کننده ى جگر و سپرز و معالج قولنج است - گرد خشک کرده ى من مسهل خون جمع شده در معده است . حمول برگ کوبیده من به تنهایى و یا با داروهاى مناسب پاک کننده ترشح رحم و ضد عفونى کننده ى آن بوده و مانع از افتادن جنین است . چنانچه مرا با سرکه و نمک پخته و زنى که مبتلا به ورم رحم است در آب آن بنشیند درمان خواهد شد، و چون مرا دو بار بپزند و بفشارند و بعد شسته با غذا میل نمایند، لذیذتر شده و نفخ از بین مى رود ولى از خواص من کاسته مى گردد. خوردن من با عسل پادزهر سموم مخصوصا مسمومیت غذایى است و براى معالجه امراض جلدى نافع است . ضماد برگ من با سماق جهت اگزما و با نمک جهت زخم هاى چرکى نافع است . من داراى نوع پنیسیلین بوده ، و بیشتر خواص درمانى من نتیجه ى آن است ، انواع من از پیاز دیر هضم تر و نفاختر است . زیاده روى در خوردن من باعث تاریکى چشم و فساد لثه و دیدن خوابهاى آشفته است و چون شمشیر و کارد را با آب من آب دهند دیرتر کند خواهند شد.

فواید تره:

درمان تمامی عفونت ها،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است كه ساقه ندارد و بركهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز خوانده می شود.


ـ تره ناراحتی طحال را برطرف می كند.

 

ـ تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان شبیه سیر وپیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو می كند.

 

ـ مصزف تازه رای رفع یبوست دائمی، ترش كردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسكین درد مفاصل و نقرس مفید است.

 

ـ مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجة تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه كرده كمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.

 

ـ تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده 4 گرم تخم تره در یك لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ كلیه و تسكین قولنج مفید است.

 

ـ خوردن تره كه در سكه پرورده شده باشد، برای دفع سنگ كیسه صفرا وتورم طحال مفید است.

 

ـ تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بوا سیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن 15 گرم آب تره خام، خونریزی بوا سیر را قطع می كند.

 

ـ مالیدن آب تره یا له كرده آن بر روی پوست برای درمان كهیر و رفع خارش مخصوصاً اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است.

 


ـ مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر شفا بخش دارد.

 


ـ تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور است.

 

ـ تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن وجود دارد مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین های ب1 ـ ب2 در تره یافت می شود و دارای كاراتین نیز است.

 

ـ تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است. لذا برای اشخاصی كه مبتلا به اختلالات روده هستند چندان خوب نیست.

 


ـ جوشانده تره در رفع ذات الریه و رسوبات ادرای كمك زیادی می كند.

 

ـ مصرف جوشانده و شربت تره، در موارد گرفتگی صدا، زكام، سرفه، برونشیت و تمامی اختلالات حاد دستگاه تنفشی مؤثر است.

 

ـ انواع تره فشار خون را پایین می آورد و خوردن آن برای معالجه تمامی عفونت ها مفید است.

 

ـ در كاربرد خارجی، اگر تره به صورت له شده بر روی محل گزیدگی زنبور قرار گیرد، باعث تسكین درد می شود.

 

ـ خوردن 9 گرم تخم تره بو داده در روز، برای درمان اسهال مزمن و نفخ شكم مفید است.

 

ـ برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره مخلوط از آب تره با سركه را دربینی بچكانید. در این موقع متوجه خواهید شد كه خونریزی بینی بند می آید.

 

ـ ضماد (مرهم) تخم تره، برای معالجه كك و مك، معالجه پیسی و تسكین دردهای عصبی و تحریكات جلدی اثر شفا بخش دارد.

 

مطالب مرتبط :

خواص گیاهان دارویی (بخش اول)

تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی در جهان

اصول طب سنتی

آشنایی با تاریخچه گیاه درمانی و طب سنتی

جدول استفاده از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی در ایران

آکاایران-بیتوته


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
37
به علاوه
44
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما