3 مورد از بهترین سیستم های مدیریت محتوا
تعداد بسیار زیادی سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توانید از یکی از آنها استفاده نمایید.
مشکلی که اکثر طراحان و برنامه نویسان وب با آن را به رو هستند آن است که آنها زمانی برای یادگیری سیستم مدیریت محتوای جدید ندارند. آنها ممکن است یک یا دو مورد از این سیستم ها را یاد بگیرند و از آن برای طراحی سایت های خود استفاده نمایند. بنابراین می بایست سیستمی که آنها انتخاب می نمایند انعطاف پذیر باشد و جوابگوی تمامی نیازهای آنان باشد.
سیستم های مدیریت محتوایی که در بخش ... ادامه مطلب
|
راه اندازی سایت و سئو، بی حساب کتاب!
یکی از مهمترین مراحل برای راه اندازی یک سایت را هنوز اکثر وب مسترها جدی نمیگیرند!
یک دامنه زود خریداری کنیم! یک سیستم مدیرت محتوا بیاریم بالا ! چند تا مطلب هم بزنیم!! چند تا هم بک لینک بخریم!!! و کمی هم تقلید از روش کاری سایتهای بزرگ کنیم نتیجه میگیریم!
کمی فکر کنید آیا بدون هدف ,بدون تجربه تخصصی , بدون برندینگ و…. آیا میتوان به نتیجه رسید ؟
شاید شما هم که این مطلب را بخوانید با خود بگویید که من هم همین کار را انجام دادم.
یک سری از مراحلی که همه آن را ساده می پندارند را به طور خلاصه توضیح میدهم.
۱ : خرید دامنه ... ادامه مطلب
|
پیام عدم دسترسی ربات های گوگل به CSS و JS – Googlebot cannot access CSS and JS files on
گوگل اخیرا به وب مستر تولز کاربران(همراه ایمیل) ، پیغامی مبنی بر عدم دسترسی ربات هایش به فایل های CSS و JS داده است که امروز همزمان به ۴ تا ازمشتریان ما، ارسال شد.این پیام مثل پیام ناسازگاری صفحات وب سایت با موبایل ، بدون شک به تدریج به همه وب سایت هایی که دسترسی ربات ها رو خواسته یا ناخواسته به فایل های CSS و جاوااسکریپت بستند، ارسال میشه. محتوای پیام به شرح زیر است:
Googlebot cannot access CSS and JS files
Googlebot cannot access CSS and JS files on دامنه شما
To: Webmaster of https://seorooz.net/,
Google systems have recently detected an issue with your ... ادامه مطلب
|
موضوعات پر رقابت سئو در ایران
امروز میخوام درباره چند موضوع داخل ایران صحبت کنم.از فرصت استفاده می کنم.
چون بحث، بحث رقابته.باز هم تاکید می کنم که سئو اساسا با معنای رقابت گره خوردست و نمیشه سئو رو در چهار تا تکنیک و اصول و چهار چوب و حتی تجربه، خلاصه کرد.همچنین درباره شاخص های تشخیص رقابت و اشتباهات رایج، در پست، آموزش تشخیص رقابت کلمات کلیدی صحبت کردیم و در پست چرا نباید از گوگل ترند برای تشخیص رقابت استفاده کرد، هم اشاره ای به بحث رقابت داشتیم.
تصریح می کنم که همه موضوعات ایران، بررسی و تحلیل نشده و اینطور نیست که این موضوعات، سرامد رقابت ... ادامه مطلب
|
پنالتی گوگل و انواع آن، چک کردن و راه خروج از پنالتی و ریکاوری(قسمت دوم)
سوالات متداول درباره پنالتی و افت رتبه:
۱- من عین رقیبم لینک بیلدینگ کردم اما پنالتی شدم.چرا؟
در همین آموزش، کاملا پاسخ داده شده.به دقت مطالعه نمایید.رقیب شما خیلی فاکتور های مثبت دیگه داره که شما ندارید.
۲-چرا خیلی از سایت ها، کارهای مصداق اسپم انجام میدن و نتیجه می گیرن؟
به نکته مهم پایانی مراجعه کنید.توضیح کامل رو دادم.بله شما درست میگید.سئوی هیچ سایتی مطلقا کلاه سیاه نیست.وجود فاکتور های مثبت و تشخیص گوگل مبنی بر اینکه سایت شما برای کاربر سودمند هست، موجب صرف نظر کردن ... ادامه مطلب
|
پنالتی گوگل و انواع آن، چک کردن و راه خروج از پنالتی و ریکاوری قسمت (اول)
راستش یه هفته هست که این مطلب رو آماده کردم.اما ازونجا که این مطلب، ویدئو هم داره، مرتب با خودم کلنجار می رفتم که بذار همه چی کامل بشه(حس کامل باشی!) بعد بذار.اما دیگه طاقت نیاوردم و به خاطر فشار کاری که در حال حاضر روی من هست، تصمیم گرفتم، خود پست رو بدون ویدئو منتشر کنم.بعدا در همین پست ویدئو رو قرار میدم.
پنالتی گوگل، یکی موضوعی پر حاشیه ، پر سوال و سرشار از تنافضات و سوال در بحث آموزش سئو هست که من اول، انواع پنالتی رو براتون توضیح میدم و بعد، راه های خروج و بعد سوالات ... ادامه مطلب
|
باور های غلط درباره سئو سیستم های مدیریت محتوا
من بسیار زیاد از زبان مشتریان و حتی گاها طراحان سایتی که فقط و فقط تعصب و گرایش روی یک سیستم مدیریت محتوا یا فناوری یا زبان برنامه نویسی خاص دارند، شنیده ام که می گویند:
۱- وردپرس سئوی خیلی خوبی داره.
۲- جوملا سئوی خیلی بدی داره.
۳- دروپال از نظر سئو خیلی قوی تره.
۴- سایت هایی که با ASP.NET یا فناوری/زبان/سیستم مدیریت محتوای X راه اندازی شده اند از نظر سئو خیلی ضعیف هستند.
۵- سیستم های مدیریت محتوای آماده از نظر سئو ضعیف(یا قوی) هستند.
هر ۵ تفکر بالا غلط است!
بیایید کمی منطقی به موضوع نگاه کنیم! یک موتور ... ادامه مطلب
|
سئوی ۱۰۰ درصد و اشتباه سایت های تحلیل سئو
دل من از این حرف ها خون شده:
– سایت مرا ببین! سئوی ۱۰۰% داره!
– سئوی سایت من ۹۰ درصد است.خودم کار می کنم و به ۱۰۰ درصد می رسونم و به صدر نتایج گوگل می رسم.
– سایت شما مشکل سئو دارد.چون تصاویر زیادی دارد که alt و title ندارد.
– سایت شما مشکل سئو دارد.چون از آی فریم استفاده کرده اید.
– نمی دونم چرا با اینکه سئوی سایت من صد در صد هست، ولی همیشه از رقبا پایین ترم!
– چک کردن سئوی سایت، توسط سایت های آنالیز سئو، اولین مرحله سئوست!
– با افزونه یواست یا all in one pack یا … رو نصب کن و با تنظیم کردن درست ... ادامه مطلب
|
آیا سئو کلاه سیاه مخصوص ایرانی هاست؟
من به وفور این جمله را خوانده و شنیده ام:
ایرانی ها فقط به دنبال راه های دور زدن گوگل هستند، و همگی روش های کلاه سیاه را دنبال می کنند.ایرانی ها می خواهند زود به نتیجه برسند و برنامه اصولی و دراز مدت ندارند.
اما این پست مخصوص این است که بگویم اینطور نیست!
توجه داشته باشید قصد من از نوشتن این مطلب، این نیست بگویم سئو کلاه سیاه خوب است و باید قوانین گوگل را زیر پا گذاشت.من هیچ وقت هیچ چیز رو در سطح پیشرفته سئو،با صراحت، نه رد و نه تایید می کنم.
اما اصل مطلب:
ما ایرانی ها عیب های زیادی داریم.اما خوبی های ... ادامه مطلب
|
آموزش افزایش رنک در گوگل برای همیشه
گام #1 : بهینهسازی اعتبار مبتنی بر صفحه
در اینجا چگونگی ایجاد اعتبار مبتنی بر صفحه برای سایتتان شرح داده میشود.
لینک دادن به سایتهای دلخواه : من میدانم که شما سایتهای ضعیف با جایگاه ویژه را، در گوگل دیده اید.
آیا تا بحال توجه کرده اید که آنها هرگز به سایر سایتها لینک نمیدهند؟
میتوانید بگویید که این علامت خطر است؟
اما سایتهای واقعی، مثل The Huffington Post یا NYTimes.com : به سایتهای دیگر، از راست و چپ لینک میدهند.
شما هم باید همین کار را کنید. لینک دادن به سایر سایتها یک استراتژی سئوی ... ادامه مطلب
|
چگونگی افزایش رنک سایت برای همیشه
لطفا ابتدا دقت بفرمایید : افزایش رنک نه افزایش پیج رنک !
بعد از چند وقتی که فرصت نداشتم در خدمت شما دوستان عزیز باشم امروز با یک مقاله بسیار مهم سایت را بروز می کنم.حتما این مقاله را با دقت بخوانید و به دوستان خود نیز در مورد خرید بک لینک (حتی بک لینک های کاملا اصولی) تذکر دهید.
اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل بپرسید، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه کلمهی زیر را بیان می کنند:
“anchor text بیش از حد بهینه شده است”.
این حرف غلط است.
به این عکس نگاه کنید:
آنچه که مشاهده میکنید، ... ادامه مطلب
|
چگونه اعتبار سایت را در گوگل بالا ببریم
پیشنهاد می کنم چند مقاله بعدی در زمینه آموزش سئو را به دقت بخوانید !
من نمیخواهم این را به شما بگویم، ولی گوگل از سایت شما متنفر است …
مطمئناً، اکنون شما ممکن است دارای رنکینگ باشید ولی به محض اینکه آپدیت جدید گوگل یعنی الگوریتم جدید پنگوئن 3 گوگل بر روی سایت شما اعمال شود ، تو دردسر بزرگی خواهید افتاد.
بنابراین ادامه بدهید و anchor text هایتان را تغییر بدهید و محتوای “با کیفیتی” را نوشته و لینکهای مناسب و ویژهای را بسازید.
آنچه گفتم تا زمانیکه گوگل به سایتتان اعتماد کند اهمیتی نخواهد ... ادامه مطلب
|
آموزش سئو سایت با بررسی فاکتورهای اسپم مخفی
192.هجوم ناگهانی لینک: هجوم ناگهانی (غیر طبیعی) حجم بالایی از لینک به سایت نشان دهنده ی لینک های ساختگی است.
193.مجازات پنگوئن: سایت هایی که توسط پنگوئن گوگل تنبیه شده اند، مشخصا کمتر در جستجو نشان داده می شوند.
194.پروفایل لینک با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت: بسیاری از لینک ها از منابعی که معمولا سئوکاران غیرقانونی از آن ها استفاده می کنند (مانند کامنت های بلاگ ها و پروفایل های انجمن ها)، می تواند نشانه ای از به سخره گرفتن سیستم باشد.
195.ارتباط دامنه لینک دهنده: آنالیز معروفی توسط سایت MicroSiteMasters.com ... ادامه مطلب
|
نکاتی درباره الگوریتم جدید پنگوئن گوگل 3
17 ام اکتبر 2014 (25 مهر 93) روزی مهم برای سئوکاران، وبمستران و صاحبان کسب و کار بود. پنگوئن که تمام سال منتظرش بودیم به مرحله اجرا رسید. گری ایلز از شرکت گوگل در کنفرانس SME اعلام کرد که پنگوئن قریب الوقوع است که می تواند به صورت الگوریتمی جدید یا ماجراجویی جالب برای وبمستران باشد. بنابراین ما بیش از پیش منتظر رسیدن پنگوئن 3 بودیم.
همچنان سوالات بسیاری در مورد نسخه جدید پنگوئن مطرح است. برای مثال، چرا آپدیت آن اینقدر طول کشید؟ آیا خسارت های ناخواسته ای وجود دارد؟ آیا نشانه های جدیدی به همراه دارد؟ آیا با ... ادامه مطلب
|
الگوریتم جدید پنگوئن گوگل – آبان 93
با توجه به درخواست های زیادی که طی روزهای گذشته از بنده شد حاوی بر اینکه درمورد آپدیت جدید گوگل اطلاعاتی در اختیار شما دوستداران نیوسئو قرار دهم برآن شدم که این مقاله را منتشر کنم :
پنگوئن 3 که در 17 اکتبر سال 2014 ارائه شد، یکی از قابل پیشبینیترین آپدیتهای الگوریتم گوگل در سال های اخیر بوده است. پنگوئن طی یکسال اخیر تغییری نکرده است و بسیاری از وبمستران در برزخ پنگوئن نشسته اند و منتظر بهبود شرایط هستند. آنها لینک هایشان را بهینه کرده اند و هرکاری که از دستشان بر می آمده است را انجام داده اند و ... ادامه مطلب
|
آموزش سئو سایت با بررسی فاکتورهای اسپم
همواره سوالات بسیاری از بنده مبنی بر اینکه اصلا اسپم گوگل چیست و چگونه رخ می دهد ، پرسیده می شود.
سعی کرده ام در این مقاله که در ادامه چارچوب 200 فاکتور سئو نوشته ام ، به بحث اسپم تخصصی تر بپردازم :
179. مجازات پاندا: سایتهایی که محتوای کم کیفیت دارند (خصوصا مطالب دیمی)، با اعمال مجازات پاندا کمتر در جستجوها دیده می شوند.180. لینک دهی به همسایه های بد: لینک دهی به “همسایه های بد” مانند سایت های پرداخت وام می تواند به بازدید جستجوی شما لطمه وارد کند.181. ری دایرکت ها: ری دایرکت های مرموزانه شدیدا قدغن است. ... ادامه مطلب
|
آموزش سئو سایت با بررسی تاثیر برند ها
چگونه برند شدن برای گوگل سوالی است که بارها برای خود من هم پیش آمده بود چه برسد به کاربران و دوستان عزیزم.به همین سبب نتایج بررسی هایم را در موارد ذیل شرح می دهم :
167. anchor text نام برند: anchor text برنددار ، سیگنالی ساده اما قدرتمند برای برند است.168. جستجوهای برندها: واضح است که کاربران برندها را جستجو می کنند. اگر کاربران سایت شما را در گوگل جستجو نمایند (یعنی “Backlinko twitter”, Backlinko + “ranking factors”)، گوگل احتمالاً این موضوع را زمانیکه برندی را تعیین می کند، در نظر می گیرد.169. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک: برندها ... ادامه مطلب
|
آموزش سئو سایت با بررسی شبکه های اجتماعی
به این مقاله خیلی دقت کنید (البته من هم مثل شما می دانم که مشکلاتی در ایران برای استفاده از شبکه های اجتماعی وجود دارد اما تاثیر شبکه های اجتماعی در نگاه گوگل بعضی اوقات آن قدر هست که ارزش تلاش بیشتر را داشته باشد)
155. تعداد توئیت ها: تعداد لایک و توئیت های لینک ها می تواند روی رنک شان در گوگل تاثیر بگذارد.156. قدرت نویسندگی اکانت های کاربری توئیتر: این موضوع محتمل است که توئیت های آمده از پروفایل های توئیتر قدرتمند و قدیمی و با هزاران دنبال کننده (مانند جاستین بیبر)، تاثیر بیشتری نسبت به توئیت های آمده از ... ادامه مطلب
|
آموزش سئو سایت با بررسی قوانین خاص الگوریتم گوگل
جا دارد ابتدای این مقاله هم عرض کنم که کمی باید دقت کنید و صد البته (مخصوصا برای فهمیدن این مقاله) باید نسبت به سئو دانش نسبی داشته باشید (که اگر مقالات قبلی بنده را خوانده باشید کاملا آماده هستید!)
شما با تمرکز روی این مقاله و فهمیدن تمام موارد آن نسبت به الگوریتم همیشگی گوگل مسلط خواهید شد :
138. تازگی مطابق با میزان جستجو: گوگل به صفحات جدید برای جستجوی های مطمئن امتیاز می دهد.139. تنوع مطابق با میزان جستجو: گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم تنوعی به یک SERP اضافه کند.140. تاریخچه مرورگر کاربر: سایت ... ادامه مطلب
|
آموزش سئو با بررسی تعامل کاربری
بنده در تمام جلسات آموزشی دقایق زیادی را درباره تعامل با کاربر (به جهت بهبود سئو سایت) می پردازم.به شخصه اعتقاد دارم گوگل اینکه می گوید من کاربر محور هستم واقعا درست است و به جز چند نکته سایر فاکتورهای و مباحث گوگل به بحث علاقه کاربر از صفحات وب سایت شما برمی گردد.حتی طرز نوشتن شما برای کاربر و برقراری ارتباط صمیمی و یا رسمی با او هم در نگاه گوگل تاثیرگزار خواهد بود !
128. میزان کلیک ذاتی برای کلمه کلیدی: صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR بدست می آورند، می توانند یک امتیاز SERP برای آن کلمه کلیدی وبژه بدست آورند(البته بنده ... ادامه مطلب
|