موضوعات پر رقابت سئو در ایران
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32152569
بازدید کننده: 30804315
بازدید های امروز: 20472
بازدید های دیروز: 29447
برچسب ها
موضوعات پر رقابت سئو در ایران

موضوعات پر رقابت سئو در ایران

موضوعات پر رقابت سئو در ایران

امروز میخوام درباره چند موضوع داخل ایران صحبت کنم.از فرصت استفاده می کنم.

چون بحث، بحث رقابته.باز هم تاکید می کنم که سئو اساسا با معنای رقابت گره خوردست و نمیشه سئو رو در چهار تا تکنیک و اصول و چهار چوب و حتی تجربه، خلاصه کرد.همچنین درباره شاخص های تشخیص رقابت و اشتباهات رایج، در پست، آموزش تشخیص رقابت کلمات کلیدی صحبت کردیم و در پست چرا نباید از گوگل ترند برای تشخیص رقابت استفاده کرد، هم اشاره ای به بحث رقابت داشتیم.

تصریح می کنم که همه موضوعات ایران، بررسی و تحلیل نشده و اینطور نیست که این موضوعات، سرامد رقابت باشن و موضوعات رقابتی همسطح یا رقابتی تر دیگه ای وجود نداشته باشه.بدون شک، موضوعات رقابتی زیاد دیگه ای وجود داره مثل سایت های هاستینگ و دامنه، پنل پیامک، سایت های تفریحی، خبری، فروشگاهی متفرقه و همکاری در فروش ها، و …. .

۱- سایت های فروش شارژ

موضوع شارژ، یکی از رقابت های اشباع هست و سرامد رقابت ایران از نظر میزان جستجو در گوگل، و جنگ در فروشگاه های شارژ موجود دارد. با توجه به ظهور کد های USSD و بانک ها و موسسات بزرگ و سایت های خود اپراتور، ها، میزان متقاضیان سئوی سایت های شارژ،به شدت رو به کاهش هست.همچنین میزان جستجوی عبارت ها و کلمات کلیدی مرتبط با شارژ ، رو به افت هست و از سه سال پیش تا الان، به یک سوم رسیده.اما همچنان سرامد رقابت، سختی و میزان جستجو در گوگل است.

من شخصا در دسته کسانی هستم، که خرید از سایت های فروش شارژ رو به بانک ها و موسسات بزرگ و خود اپراتور ها ترجیح میدم.چون باعث پخش و توزیع درامد حاصل از سود فروش شارژ، در شرکت های کوچک و افراد میشه.موسسات بزرگ و بانک ها و خود اپراتور ها، نیازمند سود فروش شارژ نیستند.

نکته جالبی که در سئوی سایت های شارژ وجود داره اینه که، اغلب متقاضیان، فکر می کنند، کار راحتی هست.چون یک صفحه بیشتر نیست و ۹۹٫۹۹ درصد سایت های جدید فروش شارژ، از سه سال پیش تا الان، در سئو(از نظر بازدهی و سود) شکست خوردند.

سئوی این سایت ها، هیچ ارتباطی به محتوا نداره.از همین رو، هیچ وقت کلاه سفید کارها، در سئوی سایت های شارژ موفق نبودند.همچنین، کلاه سیاه و خاکستری کارهایی که در سطوح رقابتی، دانش و مهارت کافی ندارند، قادر به سئوی این سایت ها نیستند.

یکی دیگه از دلایل سخت کننده سئوی این سایت ها، محدودیت در CMS هاشون هست.چون اغلب نماینده هستند و نمی تونن، اختصاصی، و آزادانه، ظاهر و محتوا و کدهای سایتشونو تغییر بدن.اصل سئوی این سایت ها(و همه سایت ها) در بیرون از وب سایت هست.(Off Page SEO)

برخی شاخص های رقابت برای موضوع شارژ:

میزان جستجو در گوگل (Impression) ماهانه: حدود ۲ میلیون بار

تعداد رقبای قوی پیشکسوت: زیاد

کیفیت محتوای رقبا: پایین

برندینگ رقبا: ضعیف

کیفیت بک لینک رقبا : قوی

رقبای فعال: زیاد

Trend : رو به افت

نرخ تبدیل: بین ۳۰ تا ۷۰ درصد

 

توضیحات مرتبط با شاخص های سایت های فروش شارژ:

سایت های شارژ محتوایی ندارند که بخوان تولید محتوا کنند.لذا کسانی که به “محتوا پادشاه است” اعتقاد دارن، اینجا، نمی تونن از این شعار استفاده کنن.باز هم تاکید می کنم، محتوا پادشاه نیست.

سایت های شارژ وقتی لینک یک هستن، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد فروش رو به خودشون اختصاص میدن.اگر جدید باشن و برای کاربران، ناآشنا باشن، ۳۰ درصد و قدیمی ها حدود ۶۰-۷۰ درصد، نرخ CTR دارن و به همین میزان هم نرخ تبدیل دارن.یعنی از هر ۱۰۰ نفری که روی لینک یک کلیک می کنه، در حالت بد، ۳۰ نفر، و در حالت خوب، ۷۰ نفر خرید می کنن.

۲- سایت های چت روم

چت روم هم مثل شارژ، از رقابت های اشباع و دشوار هست.همون توضیحاتی که درباره سایت های شارژ دادم، روی چت روم هم صدق می کنه.

عبارت های مرتبط با موضوع چت روم، حدود ۳ میلیون بار در ماه در گوگل جستجو میشه.

۳-سایت های فروشگاهی موبایل و تبلت و کلا مرتبط با گوشی

این سایت ها، هم دارای رقیبان قدرتمند و قدیمی و رقبای جدید قوی و سرشار از رقیبان خیز برداشته هستند.

عبارت های مرتبط با گوشی، حدود ۱٫۵ میلیون بار در ماه در گوگل جستجو میشه و این موضوعات رقبایی داره که برندینگ های قوی با بودجه های میلیاردی انجام دادن و به خاطر محتوا و برندینگ قوی، لینک های طبیعی خیلی زیادی جمع کردن و در نتیجه کیفیت بک لینک های رقبا به شدت قوی هست.

۴-سایت های دانلود آهنگ و بعد از اون فیلم.

این موضوعات هم از وحشتناک ترین موضوعات هستند.خود کلمه “دانلود آهنگ جدید” یکی از کیورد های وحشتناک در ایران هست.هم کیورد ها هم کیورد های مرتبط با محتوا، مثل دانلود آهنگ شهر باران محمد علیزاده.(این مثال بود.یعنی به صورت داینامیک کیورد بسته به محتوا).یکی از خوبی های سئو این سایت های اینه که این سایت ها بعد از صعود به صدر نتایج، خیلی زود، بک لینک طبیعی به دست میارن و بخش زیادی از فرایند سئو توسط کاربران به صورت خودکار انجام میشه.

عبارت های مرتبط با فیلم و آهنگ حدود ۲۰ میلیون بار در ماه جستجو میشه و خود عبارت “دانلود آهنگ جدید” به تنهایی ۱٫۵ میلیون بار در ماه جستجو میشه که عدد خیلی بالایی هست.

محتوا برای این سایت ها، مثل سایت های شارژ و چت، به اون شکل معنا دار نیست.رسالت سایت های دانلود آهنگ و فیلم، وجود داشتن آهنگ و فیلم در اون سایت هاست.قرار نیست به خاطر تفکر اشتباه محتوا پادشاه است، بیایم مقاله و داستان برای سایت های آهنگ و فیلم بنویسیم! محتوا همیشه خوبه و من خوب بودن محتوا و تاثیر گذاریش در سئو رو زیر سوال نمی برم.اما دیگه تولید مزرعه محتوا و محتوای بدرد نخور، رو هم تایید نمی کنم.وقتی یه موضوعی محتوا محور نیست، نباید خودتون رو بکشید که محتوا بنویسید.

محتوا یعنی اطلاعات مفید درباره عنوان همون صفحه در خود صفحات.نه اینکه، سایت موزیک و فیلم بزنید، بعد شروع به نوشتن اخبار و مطالب درباره موضوعات دیگه کنید.اگر واقعا می طلبه، که محتوا داشته باشید، در داخل خود صفحات، مثلا صفحه دانلود آهنگ شهر باران علی علیزاده، اطلاعات کاملی درباره خواننده، تاریخ انتشار آهنگ، آلبوم ها و آهنگ های مرتبط، متن آهنگ و … قرار بدید.متاسفانه من یک سایت نیازمندی رو دیدم، که برای اینکه محتواش رو پر کنه، شروع کرده بود به انتشار اخبار ایران و جهان!! خواهش می کنم، توجه به محتوا رو با تولید مزرعه محتوا یکی ندونید!

۵-سایت های تور!

تور هم از وحشتناک ترین موضوعات رقابتی ایران هست.بخصوص “تور ترکیه” ، “تور استانبول” ، “تور تایلند” ، “تور دبی” ، “تور کیش” و … .

عبارت های مرتبط با تور، در گوگل ماهانه حدود ۵۰۰ هزار بار جستجو میشه.رقبای سایت های تور، رقبای قوی و پیشکسوتی هستند که برندینگ قوی داشته و اکنون هم دارند و ماهانه با بودجه های چند ده میلیونی در حال برندینگ دائم هستند و عبارت های مرتبط با تور هار خارجی مثل تور دبی چند برابر عبارت های مرتبط با تور های داخلی مثل تور اصفهان، رقابت دارن.

۶-سایت های با موضوعات خاص مثل درب اتوماتیک و دوربین مداربسته

این سایت ها، هم چند سالی هست، که در دسته موضوعات رقابتی قرار دارند و رقابت در این موضوعات، عینا یک میدون جنگه.

کسانی که صاحب وب سایت های دوربین مدار بسته و درب اتوماتیک هستند و  افرادی که عبارت های مرتبط با این موضوعات رو جستجو می کنند، معمولا افرادی هستند که در اینترنت، فعال هستند و به هر حال دست به Search اونها در اینترنت خوبه و موضوعشون هم به بحث الکترونیک و شبکه مرتبط هست.یکی از دلایلی که این موضوعات رقابتی شده، همین هست.

عبارت های مرتبط این موضوعات در گوگل حدود ۳۰۰ هزار بار جستجو میشه.

رقبا به شدت فعال هستند و از اون رقبایی هستند که وقتی یک رتبه پایین تر میان، اضطراب می گیرن و برای باز پس گرفتن رتبشون تلاش می کنن.

۷-سایت های مرتبط با سئو و طراحی سایت

این هم نیازی به توضیح نداره!سئوی سایت های سئو و طراحی سایت، هم میادین جنگ هست.همه این کاره هستند و با هم کل کل دارن و رقبای پیشکسوت قوی با تراست رنک بالای زیادی دارن.

عبارت های مرتبط با سئو و طراحی سایت حدود ۲ میلیون بار در ماه جستجو میشه و رقبا به شدت فعال هستند و سر یک رتبه افت در یک عبارت کم رقابت هم، گاها بی خواب میشن و خواب افت یا حذف شدن سایت های خودشون و مشتریانشون  از نتایج یا صفحه گوگل رو می بینن.(خود من: محسن، همچین آدمی هستم!)

از موضوعات زیر به بعد، در ویدئو وجود نداره که من ترجیح دادم به خاطر کوتاه شدن ویدیو، و پرداختن به اصل مطلب در ویدیو، تا جای ممکن، مطالب رو خلاصه کنم.راستی رک بگم، یه دلیل دیگه خلاصه کردن موضوعات این بود که روی تخته من جا نمیشد و من قصد داشتم برای اولین پست آموزش سئو همراه ویدئو در سئور روز، همه موضوعات توی یک نگاه معلوم باشه.

۸-سایت هایی که  محدوده رقابت زیاد دارن مثل دکوراسیون داخلی.

دکوراسیون داخلی، به جز رقیبان اصلی که مخصوصا در حوزه دکوراسیون داخلی هستند، دارای رقیبانی شامل سایت های خبری و تفریحی هم هست.برخی از زیر مجموعه های دکوراسیون داخلی مثل کاغذ دیواری هم نمیشه در حوزه کیورد های کم رقابت قرار داد.

۹-سایت های املاک و خودرو و نیازمندی عمومی و دانلود و فروشگاه اینترنتی ,و تفریحی

شاید اشتباه نباشه که بگیم هر کس بخواد تجارت اینترنتی راه بندازه، اول میخواد، سایت املاک، یا خودرو یا نیازمندی بزنه!

خیلی ها هم با ما تماس میگیرن و میگن، یجوری سایت نیازمندی ما رو سئو کنید، که هر کی توش، آگهی میزنه با جستجوی عنوان آگهیش بیاد صفحه اول! من نمی دونم این تفکر درباره سایت های آگهی از کجا شروع شده!!به همین راحتی هر کس آگهی ثبت کرد اون هم از نوع هفت ستاره و سه ماهه باید با عنوانش بیاد صفحه اول؟پس رقابت عنوان آگهی چی میشه؟میشه عنوان رو بزنیم فروش دوربین مداربسته بعد با عبارت “دوربین مدار بسته” ، صفحه اون آگهی بیاد صفحه اول گوگل؟بدون هزینه؟بدون تلاش؟رقبا هم کلا خواب هستند.سطح وب هم اصلا سایت قوی فروش دوربین مداربسته توش نداره؟!!همین هم مونده یه سایت نیازمندی با چند صد تا موضوع دیگه بیاد بالای سایت های تخصصی دیگه قرار بگیره!!!

املاک و خودرو هم دقیقا به همین شکل هست و رقابت خیلی بالایی داره.منظور من هم این نیست که سئوی سایت نیازمندی خودرو، یعنی با عبارت “خرید خودرو” بالا بیاد.منظورم اینه که با جستجوی همه کلمات مرتبط به صورت داینامیک، بالا بیاد.مثلا خرید دوو سیلو مدل ۸۰٫فروش ال ۹۰ و صدها و هزاران کیورد دیگه.چون این کیورد ها هست که برای صاحب وب سایت نیازمندی خودرو ، درامد زایی میکنه.املاک و دانلود عمومی هم به همین شکل.

۱۰-سایت های مرتبط با سامانه پیامک، ثبت شرکت، هاست و دامنه

دیگه نیاز به توضیح نداره.

 

خب شاید با خودتون بگید خیلی موضوعات رقابتی دیگه هست مثل کانکس،ساعت مچی و دیواری، موارد مرتبط با زیبایی مثل کاشت و پیوند مو و … .بله! موضوعات رقابتی کم نیستند.الان دیگه کمتر موضوعاتی ، کم رقابت و بی رقابت هست.همچنین بستگی داره به رقابت از چه زاویه ای نگاه کنید.اگر با در نظر گرفتن موضوعات بالا ، به سختی سئوی سایت کانکس و کاشت مو نگاه کنید، مشخصه که اینها رقابت کمتری دارن.همچنین، تشخیص دقیق رقابت همیشه ممکن نیست و با خطا همراه هست.اصلا یکی از ریسک های سئوکاران کلاه خاکستری که تضمین میدن، همین تخمین زدن رقابت هاست.منظورم هم این نیست که تضمین از اساس غلطه و اشتباست.حتما تحلیلی بر قیمت و ضمانت در سئو رو مطالعه کنید.

همچنین ممکنه، شما با چند کیورد در موضوعات بالا مثلا “فروش خودرو دست دوم” یا “فروش اینترنتی کارت شارژ” یا “تور اصفهان” یا “فروش دوربین مداربسته تحت شبکه بیسیم” یا “ثبت آگهی رایگان” ، سایت هایی رو بالا آورده باشید و تصور کنید، کیورد رقابتی رو سئو کردید.اما اینطور نیست.همونطور که گفتم، سئوی موضوعات به صورت کلی و عمومی به همراه کیورد های رقابتی، دشوار هست.مثلا عبارت “فروش خودرو دست دوم” خیلی فرق می کنه، با سئوی یک سایت نیازمندی خودرو که با کلی کیورد رقابتی و غیر رقابتی مرتبط با خودرو بالاست. سئوی یک سایت نیازمندی، معنیش این نیست که با عبارت “ثبت آگهی رایگان” بالا باشه و اگر به صورت کلی هم حساب نکنید، کلمه “نیازمندیها” خیلی تفاوت داره با “ثبت آگهی”. تفاوت عبارت “فروش اینترنتی کارت شارژ” یک دنیاست با عبارت “خرید شارژ” یا “خرید شارژ ایرانسل” . کیورد “تور اصفهان” یک دنیا تفاوت داره با کیورد “تور تایلند” .

همچنین، ممکنه، شما صاحب وب سایت قدیمی یا با برندینگ خیلی قوی با یکی موضوعات بالا باشید که در گوگل هم رتبه خوبی داره و تصور کنید سئوکار این گونه سایت ها هستید.اما اشتباه نکنید! آیا اطمینان دارید که الان در سال ۹۴، می تونید، مثل سایت قدیمیتون، سایت جدیدی رو توی این موضوعات بالا بیارید؟(بدون هزینه های چند ده و چند صد  میلیونی برندینگ).توصیه می کنم حتما مقاله سئوی سایت های بزرگ و معروف رو بخونید.


جهت یادآوری:(چون در اول این پست گفتم) :خیلی اوقات هم در تشخیص رقابت ، اشتباه صورت می گیره.مثلا گوگل ترند، ملاک قرار داده میشه که در مقاله چرا نباید از گوگل ترند برای تشخیص رقابت استفاده کنیم دربارش صحبت کردم.همچنین در مقاله، آموزش تشخیص رقابت کلمات کلیدی هم درباره اشتباهات رایج تشخیص رقابت مثل توجه به تعداد نتایج گوگل، صحبت کردم.

 


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
31
به علاوه
31
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما