بیماری های مهم در خرگوش ها
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32149351
بازدید کننده: 30801100
بازدید های امروز: 17254
بازدید های دیروز: 29447
برچسب ها
بیماری های مهم در خرگوش ها

بیماری های مهم در خرگوش ها

 

عفونت چشم

خرگوش های خانگی به شدت در معرض عفونت های چشمی هستند و هرگونه تماس با گرد و غبار و هرچیزی که مجاری اشک را تحریک میکند میتواند خطر ساز شود. در صورت ابتلا، شستشوی چشم خرگوش توسط دامپزشک توصیه خواهد شد ولی از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، سعی کنید که خرگوشتان در محیط پاکیزه ای زندگی کند.

تخم گذاری مگس ها

در تابستان، این مشکل در خرگوش هایی که نژاد موبلند هستند به وفور دیده میشود. مگس ها در پوست کثیف زیر دم خرگوش تخم گذاری میکنند و از ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد کرم حشره ها از تخم بیرون می آیند و در بدن خرگوش نفوذ میکنند. این واقعه میتواند منجر به مرگ خرگوش شود بنابراین در تابستان، قفس خرگوش و خود خرگوش را در نهایت پاکیزگی نگه دارید. در صورتی که با این مشکل روبرو شدید، در هر زمان ممکن با دکتر تماس بگیرید زیرا اگر این کرم ها به سرعت دفع نشوند، مطمئن باشید که خرگوشتان جان خود را از دست خواهد داد. تا قبل از رسیدن دامپزشک و برای تسکین موقت خرگوش، حمام آب سردی را برایش تدارک ببینید و این کرم ها را تا حد ممکن از بدن او پاک کنید.

بیماری Snuffle یا مشکل تنفسی در خرگوش ها

این بیماری تنفسی که چیزی شبیه سرماخوردگی انسان هاست، در تمام نقاط دنیا به Snuffle معروف است. این بیماری به شدت عفونی ممکن است که به ذات الریه بینجامد. خرگوشهای دچار این بیماری دو علامت به خصوص دارند: عطسه و ترشحات بینی. با پیشرفت بیماری، ترشحات بینی خرگوش زردتر و غلیظ تر میشوند. طبق گزارش ها در صورت گرم و خشک نگه داشتن خرگوش، او خود به خود درمان میشود اما در موارد شدید تر، استفاده از suifa یا پنی سیلین و یا یکی از mycin ها موثر واقع میشود.

یبوست و اسهال

یبوست ممکن است که در اثر یک تغییر ساده در رژیم غذایی به وجود آید و با افزایش میزان سبزیجات سبز رنگ در رژیم غذایی خرگوش بهبود می یابد، اما برای مداوای اسهال خرگوش، باید به مدت ۲۴ ساعت از دادن سبزیجات سبز رنگ به خرگوش خودداری و فقط با آب و یونجه تغذیه اش کنید. اگر بهبودی حاصل نشد و یا علائم دیگری نیز پدیدار شدند، احتمال دارد که بیماری جدی تری در میان باشد؛ پس به سرعت به دامپزشک مراجعه کنید.

کوکسیدیوز

یک انگل داخلی و میکروسکوپی باعث ایجاد این بیماری شایع ولی جدی کبدی است. این انگل در مدفوع خرگوش ها هم وجود دارد و به آسانی از یک خرگوش به خرگوش دیگر منتقل میشود. نشانه های کوکسیدیوز عبارت است از ضعف شدید، زردی و اسهال مداوم است. اگر درمان نشود، خرگوش وزن کم میکند اما این کاهش وزن به دلیل بزرگ شدن کبد و در نتیجه بزرگ شدن شکم خرگوش به چشم نمی آید. خرگوش در نهایت به دلیل خستگی زیاد و ضعف شدید می میرد. در صورت ابتلا، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خرگوش بیمار را دور از خرگوش های دیگر قرنطینه کنید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

محصول مرتبط :

آموزش پرورش خرگوش

 

مطالب مرتبط :

بیماریهای قابل انتقال بین انسان و خرگوش

بیماری های مهم در خرگوش ها

تغذيه خرگوش


منبع : http://allanimals.ir


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
22
به علاوه
33
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما