آشنایی با تولید کمپوست
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32308645
بازدید کننده: 30960133
بازدید های امروز: 2943
بازدید های دیروز: 24115
برچسب ها
آشنایی با تولید کمپوست

آشنایی با تولید کمپوست

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد تولید کمپوست مرغوب احتیاج به تجهیزات و تجربه و سرمایه گذاری زیادی دارد ولی در این مطلب تنها کلیتی در مورد مراحل و مواد تولیدی کمپوست خواهیم گفت و مسلما با این مقدار مطلب نمی توان اقدام به تولید کمپوست کرد و این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با تولید کمپوست است.
مواد اصلی تشکیل دهنده کمپوست : 1- کلش گندم    2- آب     3- کود مرغی     4- سنگ گچ     5- افزودنی ها و مکمل ها مانند سبوس گندم درکل هدف از مراحل ساخت کمپوست دو چیز است: 1- تخمیر و تجزیه مواد اولیه و تبدیلشان به موادی که برای قارچ قابل جذب باشند. 2- به دست آوردن محیطی با خواص فیزیکی و شیمیایی از جمله اسیدیته خاص یه شکلی که برای رشد قارچ آن هم فقط نژاد مورد نظر مناسب بوده و برای قارچهای نژاد دیگر مانند کپکها و دیگر موجودات و باکتریها تا حد امکان نامناسب باشد که به این کار انتخابی کردن کمپوست ویا selective کردن آن می گویند.   مراحل تولید کمپوست

مرحله اول (فاز اول) : در ابتدا کلشها را خرد کرده و خیس می کنند و با کود مرغی مخلوط می کنند. سپس این مخلوط را به صورت تپه هایی در می آورند تا عملیات تخمیر و تجزیه شان شروع شود. در روز سوم این تپه ها را زیر و رو می کنند تا تجزیه به صورت یکدست در همه جای کمپوست انجام گیرد. این زیر و رو کردن را در روز ششم و نهم نیز تکرار می کنند و در نهایت در روز دهم سنگ گچ را که کنترل کننده PH و یا اسیدیته است را به آن اضافه می کنند.

مرحله دوم (فاز دوم) : این مرحله، مرحله پاستوریزه کردن و آمونیاک گیری است. کمپوستهای تخمیر شده را درون سالنهای پاستوریزه و یا اصطلاحا تونل پاستوریزه می ریزند و دمای آن را برروی 54 درجه تنظیم می کنند. کمپوست به مدت 10 روز در تونل باقی می ماند که این کار هم باعث پاستوریزه شدن کمپوست می شود و هم آمونیاک اضافی موجود در کمپوست را که برای رشد قارچ مضر است از آن جدا می کند. بعد از تونل پاستوریزه کمپوست بذرزنی می شود و سپس توسط دستگاه پرس شده و بسته بندی یا بلوک زنی می شود.   همانطور که گفته شد این مراحل تولید کمپوست به صورت کاملا مختصر بود در صورتی که تولید کمپوست کاری بسیار تخصصی تر از تولید قارچ است و ما در این سایت فعلا قصد وارد شدن به این موضوع را نداریم و برای تولیدکننده قارچ هم دانستن چنین مطالبی ضرورتی ندارد و اگر درجایی به آن نیاز باشد حتما به آن خواهیم پرداخت.

محصولات مرتبط :

بسته آموزش پرورش قارچ

سی دی آموزش پرورش قارچ

مقالات مرتبط :

آموزش پرورش قارچ در ده جلسه

لوازم مورد نیاز در پرورش قارچ

4 روش عرضه و فروش قارچ دکمه ای

برآورد هزینه و درآمد یک سالن 10 تنی در یک دوره

هزینه راه اندازی یک سالن 10 تنی پرورش قارچ

تعریف بازده در پرورش قارچ دکمه ای

برخی اصطلاحات رایج در پرورش قارچ

آشنایی با مراحل پرورش قارچ

آشنایی با سالنهای پرورش قارچ

آشنای با بذر قارچ

کمپوست یا بستر پرورش قارچ

پرورش قارچ دکمه ای و صدفی

منبع : قارچ کار

       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
33
به علاوه
18
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما