الگوریتم پاندا – از ۸۹ تا ۹۴ ۲۰۱۵ Panda Algorithm Update
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32360258
بازدید کننده: 31011623
بازدید های امروز: 21958
بازدید های دیروز: 32598
برچسب ها
الگوریتم پاندا – از ۸۹ تا ۹۴ ۲۰۱۵ Panda Algorithm Update

الگوریتم پاندا – از ۸۹ تا ۹۴ ۲۰۱۵ Panda Algorithm Update

الگوریتم پاندا و به روز رسانی های آن

در این صفحه از سئوروز، به طور خلاصه و کلیدی، بدون توضیحات اضافی، به شرح الگوریتم پاندای گوگل و تغییرات آن می پردازیم تا این صفحه، راهنمای خوبی باشد که در یک نگاه، از تغییرات الگوریتم پاندا، با خبر شوید.

پیش نیاز این پست، الگوریتم های گوگل و موتور های جستجو می باشد.زیرا ممکن است برخی نکات، به صورت کلی، در پست پیش نیاز، اشاره شده باشد.

توجه : محتوای این صفحه از پایین شروع می شود و در بالای صفحه ، به روز ترین مطالب درباره بروز رسانی های مهم و غیر جزئی الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

 

اگر شما هم، از به روز رسانی گوگل و مربوط به الگوریتم پاندا (با تغییر محسوس یا نسبتا گسترده)، با خبر شدید، در بخش نظرات، اعلام کنید تا در همین قسمت قرار گیرد.


 به روز رسانی پاندا ۴٫۱ – مهر ۹۳ – September 2014

تاثیر این به روز رسانی، بیش تر از سایر بروز رسانی های پاندا محسوس بود.در این به روز رسانی، سایت های با محتوا و در عین حال قدیمی تر (تراست رنک بالاتر)، رتبه بهتری کسب کردند و توجه گوگل به محتوا، به طرز چشمگیری در نتایج جستجو، محسوس شد.این به روز رسانی، تا پایان آبان ۹۳، نتایج فارسی را پوشش داد.


 به روز رسانی پاندا – تیر ۹۲ – July 2013 Panda Recovery Update

این به روز رسانی، بیشتر موجب بازگشت سایت هایی بود که به دلیل آپدیت های قبلی که ناشی از خطای الگوریتم یا ضعیف بودن محتوا، دچار افت شده بودند.در این به روز رسانی،بسیاری از سایت هایی که سعی کردند، خود را با الگوریتم پاندا وقف دهند(تولید محتوای با کیفیت)، نتیجه تلاش خود را دیدند.


به روز رسانی پاندا ۳٫۰ – مهر ۹۰ – October 2011 Panda 3.0 Flux

از به روز رسانی قبلی پاندا، حدود ۵ بار، الگوریتم پاندا، به روز شد.در این به روز رسانی بهبود الگوریتم و افزایش شاخص های رتبه بندی مرتبط با محتوا، صورت گرفت که جزئیات دقیق آن مشخص نبود.


 به روز سانی پاندا ۲ – فروردین ۹۰ – April 2011 

گوگل با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده که توسط یک افزونه روی مرورگر کروم، که با یک کلیک، به کاربران اجازه می داد، که نتایج اسپم گوگل را گزارش دهند، در نتایج خود، تغییراتی اعمال کرد که در حیطه وظایف الگوریتم پاندا بود.


 مقدمه ای بر الگوریتم پاندا – زمستان ۸۹ – February 2011

گوگل سالهاست، که اعلام کرده است که سطح وب سرشار از اطلاعات تکراری و اسپم شده است و تمام تلاش خود را کرده است که صاحبان وب سایت ها را تشویق به تولید محتوای غیر تکراری و مفید کند.وقتی گوگل از همه می خواهد، که محتوای خوب تولید کنند، ناچار است، نتایج خود را به گونه ای نمایش دهد، که وب سایتی که اقدام به تولید محتوای خوب می کند، دلسرد نشود و گوگل هم به خواسته اش برسد(نمایش محتوای خوب به کاربر جستجو کننده).لذا با رونمایی الگوریتم پاندا، تحولی در سئو و نتایج گوگل به وجود آمد(در حقیقت تحولی آغاز شد).

الگوریتم پاندا، از فبریه ۲۰۱۱ (زمستان ۸۹) ارائه و پیاده سازی شد و هدف آن مبارزه با محتوای اسپم بود.وقتی گوگل این الگوریتم را، به اجرا گذاشت، تنها در کشور ایالات متحده، بیش از ۱۰ درصد از نتایج، تحت تاثیر قرار گرفتند و پس از یک ماه، نتایج در اروپا نیز تحت تاثیر قرار گرفتند که به مرور زمان، تاثیر آن، به سراسر جهان با هر زبانی، کشیده شد.و در آن زمان، شعار گوگل برای الگوریتم پاندا، مبارزه با سایت های مزرعه محتوا (Content Farm) ، بود.content farm به سایت هایی اطلاق می شود که چه به قصد رتبه گرفتن در موتور های جستجو، چه غیر آن، اقدام به تولید محتوای بیهوده و تکراری و کپی و یا بی معنی و غیر مفید و در کل محتوای ضعیف، کرده اند.توجه داشته باشید،لزوما منظور از کلمه “مزرعه” ، زیاد بودن محتوا نیست.بلکه تنها به معنی محتوای غیر مفید و اسپم است.

یکی دیگر از رسالت های پاندا، مبارزه با سایت های کپی بردار بود که اغلب، بالای سایت اصلی، در نتایج گوگل قرار می گرفتند.

اما پس از ازائه الگوریتم پاندا، نتایج خوب و مفیدی هم به اشتباه، رتبه خود را از دست دادند.گوگل به مرور زمان، الگوریتم خود را بهینه کرد و به جایی رسید که دیگر، به جای عقب بودن و خطاهای بسیار، اکنون پا به پای تغییرات محتوایی وب در جهان، تغییر می کند.

اکنون گوگل، مرتب در حال به روز رسانی الگوریتم پانداست که در هر بروز رسانی، ایراد های نسخه های قبلی، برطرف می شود و به کارایی و دقت و گستردگی در کشور ها و زبان های دیگر، افزوده می شود.

به طور خلاصه، الگوریتم پاندا، با سئوی کلاه سیاه در سطح ON Page و محتوا ، مانند موارد زیر، مبارزه می کند:

– تکرار بیش از حد کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing در متن

بهینه سازی بیش از حد یا Over Optimization – به زبان سئوروز، وسواس سئوی ۱۰۰ درصدی در سطح On Page!

– صفحات خالی یا خراب، محتوای بی کیفیت  (مثل متونی که عینا از Google Translate کپی شده اند)

– محتوای کپی

– User Experience ضعیف – خیلی راحت بگویم، سایتی که کاربر از نظر راحتی کار کردن، با آن حال نکند! (مثل ثبت نام یا دانلود زورکی، پنجره های پاپ اپ، تبلیغات مزاحم و گیج کننده، ساختار نامناسب ظاهری)

– نرخ دفع یا Bounce Rate بالا . مثل سایت هایی که به هزار زور با پدیده شوم پاپ اپ، می خواهند رتبه الکسای خود را پایین بیاورند.

– محتوای بی کیفیت یا اسپم

– مشکلات امنیتی وب سایت

 

و به موارد زیر ارزش قائل می شود:

۱- برعکس همه موارد بالا!!

۲- محتوای ناب و جنجالی! منظور از جنجالی، محتوای دروغ نیست! محتوایی است که کاربران تشنه آن هستند و برای نگارش آن، زحمت کشیده شده است.

۳- UI و UX قوی – ظاهر سایت هم از نظر ظاهری هم از نظر رفتاری، مستقیما در دفع یا جذب بازدید کننده موثر هستند.

مورد ۲ و ۳ دقیقا زیر مجموعه مورد ۱ هستند.اما به دلیل اهمیت آنها، مجددا در گزینه جدا، اشاره کردم.

 

منبع : سئوروز


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
46
به علاوه
21
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما