الگوریتم کبوتر گوگل و تجارت های محلی | Google Pigeon Algorithm
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32388274
بازدید کننده: 31039597
بازدید های امروز: 17319
بازدید های دیروز: 32655
برچسب ها
الگوریتم کبوتر گوگل و تجارت های محلی | Google Pigeon Algorithm

الگوریتم کبوتر گوگل و تجارت های محلی | Google Pigeon Algorithm

الگوریتم کبوتر گوگل - Pigeon Algorithm

کار الگوریتم کبوتر گوگل (یا همان کفتر چاهی خودمان!) به طور خلاصه، نمایش نتایج محلی برای جستجو های محلی است.به این معنی که عبارت هایی که در آن نام شهری وجود دارد، اولیت نمایش، با در نظر گرفتن سایر فاکتور های سئو، برای سایت های محلی باشد.

برای مثال وقتی عبارت “نصب آسانسور در اصفهان” تایپ می شود، وب سایت هایی که دراصفهان به خدمات نصب آسانسور می پردازند، بالاتر قرار گیرد.الگوریتم کبوتر به شهر وب سایت، شهر جستجو کننده، (علاوه بر کشور) توجه می کند و تمرکز آن، بر مراکز شهر های کشورهاست و آینده آن احتمالا منجر به پوشش شهر های کوچک و حتی خیابان های شهر شود.

الگوریتم کبوتر، در مرداد ۹۳ برابر با July 2014 اجرا شد و فقط در نتایج مربوط به کشور ایالات متحده آمریکا، تاثیر گذار بود و در دی ماه ۹۳ به چند کشور دیگر (انگلستان،استرالیا و کانادا) نیز گسترش پیدا کرد.

الگوریتم کبوتر، یک چالش برای برند های بزرگ است که به صورت سراسری فعالیت می کنند.بعد از اجرای این الگوریتم، برخی برند های، بزرگ هم دچار افت رتبه شدند.زیرا برند های بزرگ، یک تجارت محلی نیستند و نباید به آن شدت، تحت تاثیر الگوریتم کبوتر، قرار گیرند.یک رستوران که به ارائه سرویس غذا یا فست فود می پردازد ممکن است در همه شهر ها نمایندگی و محل فیزیکی داشته باشد.اما، وقتی کاربر جستجو کننده، تمایل دارد، وب سایتی را با آدرس فیزیکی نزدیک خود پیدا کند، طبیعتا برند های بزرگ ، به عقب رانده می شوند و تجارت های کوچک محلی که هیچ وقت دیده نمی شدند،در صدر نتایج قرار می گیرند(به جای سایت های قوی بزرگ) و رونق بیشتری می گیرند.

 

از طرفی، وقتی کاربر جستجو کننده، به دنبال یک وب سایت محلی (که تجارت محلی دارد) می گردد، وقتی با یک برند بزرگ مواجه می شود و به مراد خود و اثری از نام شهر خود در آن وب سایت، نمی رسد، مشتری آن سایت نمی شود.لذا نرخ تبدیل کاربر به مشتری، پایین تر می آید.در نتیجه الگوریتم کبوتر، شاید برای برند های بزرگ یا حتی وب سایت های محلی، ترافیک کمتری به ارمغان آورد.اما منجر به ترافیک هدفمند تر و با نرخ تبدیل بیشتری برای وب سایت ها ، می شود.

لازم به ذکر است، این الگوریتم مانند سایر الگوریتم ها، از آنجا که نسبتا نوپا است دارای خطای زیادی است.حتی بسیاری از وب سایت های با تجارت محلی (در آمریکا) در نتایج گوگل دچار افت رتبه شدند.

به صورت پراکنده، در نتایج فارسی ، شاهد تغییراتی مرتبط با جستجو های محلی بودیم (فقط با توجه به IP جستجو کننده) اما با توجه به پراکندگی و عدم ماندگاری و ناچیز بودن این تغییرات، هنوز نمیتوان گفت که این تغییرات دقیقا مربوط به الگوریتم کبوتر است.زیرا الگوریتم کبوتر، قبل از هر چیز، به درک موقعیت وب سایت ها ( به خصوص به کمک google local business) و شهر های جهان و نوع عبارت ها (فیزیکی بودن یا نبودن خدمات) نیاز دارد و فعلا به ایران نرسیده است.

گوگل قبل از الگوریتم کبوتر، به IP جستجو کننده حساس بود و هست.اما حداقل در ایران، بدون اینکه جستجو کننده، از اسم شهر در query خود استفاده کند، نتایج محسوسی مشاهده نمی شود.

فراموش نکنید، نمایش نتایج محلی، همیشه هم ربطی به الگوریتم کبوتر، ندارد.وقتی عنوان سایتی، “طراحی سایت در اهواز” است، و در محتوای  آن نیز ، متونی مرتبط با طراحی سایت در اهواز وجود دارد، طبیعتا، رتبه خوبی خواهد گرفت و گوگل لزوما نیاز ندارد برای تطبیق عبارت جستجو شده با نتایج، کلمه “اهواز” و شهر بودن آن را درک کند.

با توجه به الگوریتم کبوتر، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

نکاتی که بعد از به روز سانی الگوریتم کبوتر باید در نظر بگیرید، اهمیت به شاخص هایی است که مربوط به محلی بودن شما می شود که من شخصا، این نکات را فقط به خاطر الگوریتم کبوتر نمی دانم.زیرا بدون الگوریتم کبوتر و بدون توجه به اینکه تاثیر این الگوریتم ممکن است فاصله زیادی با زبان فارسی و کشور ایران داشته باشد، نکات مفیدی هستند و در افزایش فروش و رتبه شما تاثیر گذارند:

۱ – ایجاد صفحات مرتبط برای هر شهر

– اگر در همه شهر ها نمایندگی فروش ساعت دیواری دارید، بهتر است، برای هر شهر، یک صفحه با عنوان مرتبط با آن شهر داشته باشید و در محتوای خود، به ارائه اطلاعاتی درباره محل فیزیکی خدمات خود بپردازید.

۲- ارائه اطلاعات محلی به صورت هوشمندانه و غیر اسپم

– اگر به صورت سراسری در ایران فعالیت و فروش دارید، اما نمایندگی در شهر ها ندارید، به گونه ای غیر اسپم، به شرح نحوه خدمات و فروش خود به شهر های مختلف در وب سایت خود بپردازید.برای مثال، شما، فروشنده بازی کامپیوتری هستید و در شهر زنجان فعالیت می کنید، درباره نحوه همکاریتان با سرویس های پستی شهر های دیگر هم بنویسید.این کار موجب افزایش اعتماد کاری و افزایش نرخ تبدیل و ایجاد یک حس خوب به کاربر می شود.کاربری که از اصفهان جستجویی انجام داده است و به سایت مشهدی شما می رسد، ( برای سایت هایی که فروشنده کالا هستند یا خدماتی که نیاز به حضور فیزیکی دارد) ، وقتی نام شهر خود را در وب سایت شما می بیند، احساس نزدیکی بیشتری به سایت شما می کند، و احتمال اینکه آن کاربر، در وب سایت شما، دست به جیب شود، بیشتر می شود! یا این کار حتی احتمال خرید کاربران آماتور وب از سایت شما، که عموما برای خرید های اینترنتی خیلی، سخت اعتماد می کنند، بیشتر می شود.

۳- خودداری از زیاده روی و محتوای اسپم مرتبط با شهر (over optimization)

–  اگر در سایر شهر های ایران، خدماتی ارائه نمی کنید یا خدمات شما، ارتباطی به شهر ها ندارد و فیزیکی نیست، نباید صفحه های مختلف درباره شهر های مختلف ایجاد کنید.زیرا فقط منجر به دفع بازدید کننده و افزایش Bounce rate می شود.ایجاد محتوای مرتبط با شهر ها به صورت اسپم، اگر مضر هم نباشد کار بیهوده ای است.اگر خدمات طراحی سایت ارائه می کنید و در تهران هستید، آیا کاربری که با جستجو عبارت “طراحی سایت در شیراز” به شما رسیده است، واقعا به شما نیاز دارد و به دنبال شما می گردد؟این کاربر، اولین چیزی که از شما می پرسد این است که آدرس شما در شیراز کجاست؟ آیا شما می توانید به شیراز تشریف ببرید ؟آیا در شیراز دفتری دارید؟!

 

منبع : سئوروز



       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
36
به علاوه
29
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما