قارچ های ناخن چه هستند؟
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32285674
بازدید کننده: 30937202
بازدید های امروز: 4087
بازدید های دیروز: 18866
برچسب ها
قارچ های ناخن چه هستند؟

قارچ های ناخن چه هستند؟

آیا می دانید قارچ ناخن چیست؟

عزیزانم در این مطلب توضیحات مختصری در رابطه با قارچ ناخن آماده کردم امیدوارم براتون مفید باشه، قارچ ناخن یک عفونت است که ناخن های پا و دست را تهدید میکند، که در آن ناخن نرم، کدر، سفید و ضخیم می گردد…

 

قارچ ناخن یک عفونت است که ناخن های پا و دست را تهدید میکند، که در آن ناخن ها نرم، کدر، سفید و ضخیم می گردند.

قارچ در محیط، خاک و یا از طریق تماس با حیوانات اهلی، افراد را مبتلا می‌کند، قارچ ناخن یک موجود زنده بسیار ریز است که می تواند ناخن انگشتان دست و پا را عفونی کنند، این موجودات زنده موسوم به درماتوفیت ها هستند، قارچ ناخن در زیر ناخن حرکت می کند. ناخن یک مکان امن برای آن است در زمانی که در حال رشد است و ناخن آنقدر سخت است که چیزی نمی تواند به آن برسد و جلوی رشد قارچ را بگیرد.
موجود زنده ای که موجب قارچ ناخن می شود، می تواند اغلب اوقات از فردی به فرد دیگر منتقل شود چون این موجودات زنده می توانند، در جاهایی که هوا مرطوب باشد و مردم با پای برهنه هستند بهتر زندگی کنند. این قارچ ها می تواند در مکان هایی مانند محل دوش گرفتن و حمام ها و رخت کن ها باشند و در افرادی که از ناخن و ناخن گیر مشترک استفاده می کنند و افرادی از آنها عفونت قارچی ناخن دارند می توانند موجب گسترش آن شوند. عفونت قارچی ناخن ها همچنین می تواند از یک ناخن به ناخن های دیگر افراد منتقل شود. قارچ‌ها موجودات فرصت‌ طلبی هستند و در تمام مکان‌ها به‌ خصوص مکان‌های گرم و مرطوب مانند کف سالن‌های ورزشی، رختکن، داخل کفش و جوراب و حتی در کف آشپزخانه یافت می‌شوند.
قارچ ناخن تغییرات گوناگونی در رنگ ناخن یا شکل طبیعی ناخن‌ها ایجاد می‌کند که البته بستگی به نوع قارچ دارد.

 چه عواملی ابتلا به قارچ ناخن را افزایش می دهد ؟

۱- ضربه های شدید به ناخن ۲- رطوبت موجود در اطراف ناخن ۳- مصرف کورتون چه به شکل خوراکی چه به شکل موضعی ۴- بیماری هایی مانند دیابت و ایدز ۵- مصرف داروهای شیمی درمانی یا ابتلا به بیماری های نقص سیستم ایمنی ۶- داشتن شغل هایی مثل دریانوردی، شنا، غواصی و کشاورزی در آب … ۷- ایجاد رخنه و ترک در ناخن ها هنگام پیرایش آن به هر طریق که شما به ناخن صدمه بزنید یک راه ورود برای قارچ باز شده که زیر ناخن ها رفته و رشد کند.

√ درمان‌های خانگی برای رفع قارچ ناخن چیست؟

درمان های دارویی همچون استفاده از قرص و قطره در اولویت اول قرار دارند و در کنار آنها میتوان از روش های زیر بهره برد.
۱- سرکه سیب، محلول خوبی برای فرو بردن پا در آن به منظور از بین بردن قارچ ناخن‌های پا به شمار می‌رود، چون اسید موجود در سرکه سیب باعث مرگ قارچ می‌شود. تشتی را با سرکه سیب و آب به مقدار مساوی پر کنید و به مدت ۲۰ دقیقه پای خود را در آن قرار دهید و سپس خشک کنید اگر پوستتان قرمز یا ملتهب شد این کار را ادامه ندهید.
۲- چای و روغن زیتون می‌توانند به درمان قارچ ناخن کمک کنند چای دارای مواد ضدباکتری طبیعی است که به مشکل قارچ ناخن کمک می‌کنند و روغن زیتون نیز از شکستگی و افتادن ناخن عفونی شده جلوگیری می‌کند.
۳- سیر نه تنها در پیشگیری، بلکه در درمان عفونت های قارچی ساده نقش مهمی دارد.

 مراقبت های بهداشتی:

۱- فرد مبتلا به قارچ ناخن، یک منشاء عفونت دارد که به راحتی می تواند این میکروب را در محیط پخش کند، این اشخاص بهتر است تا جای ممکن از دست دادن با دیگران خودداری کنند.
۲- ناخن های خود را خشک و خنک نگه داشته و در معرض نور آفتاب قرار دهید.
۳- در مورد درگیری ناخن های دست، از دستکش های لاتکس یا لاستیکی دارای پوشش داخلی پنبه ای برای ظرف شستن یا سایر کارهایی که با شستشو با آب یا مواد شیمایی سروکار دارند استفاده کنید.
۴- وسایل حمام، کفش و حوله را با افرادی که قبلا دچار این بیماری شده اند به طور مشترک استفاده نکنید.
۵- استفاده از مواد غذایی «سفیدرنگ» مانند شکر، آرد سفید و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید و حواستان به مصرف لبنیات باشد.
۶- خانم‌ها هم سعی کنند ناخن‌هایشان را در یک خط مستقیم بچینند و از لاک ناخن استفاده نکنند زیرا لاک رطوبت را بین ناخن و بستر ناخن نگه می‌دارد.
بسیاری از خانم هایی که مرتب لاک می زنند یا از ناخن مصنوعی استفاده می کنند به محض تغییر شکل ناخن یا تغییر رنگ آن فکر می کنند دچار قارچ ناخن شده اند، درست است که این علایم از علایم قارچ ناخن هستند اما نه همیشه، لاک یا ناخن مصنوعی به طور طبیعی باعث ابتلا به قارچ ناخن نمی شوند اما اگر فرد بهداشت را رعایت نکند، زمینه را برای آسیب رسیدن ناخن فراهم می کند و هر آسیبی زمینه را برای ابتلای ناخن به قارچ فراهم خواهد کرد و (باید بیشتر مراقب ناخن های پا باشید چرا که پا بیشتر در محفضه کفش است و بیشتر آسیب پذیر می باشد.)
لازم به ذکر است که در کاشت ناخن از یک لایه مواد ضدقارچ بر روی ناخن ها استفاده می شود که این امر کاملا باعث جلوگیری از ابتلا به قارچ ناخن می شود، ولی در ناخن های مصنوعی هیچ کسی از ضدقارچ استفاده نمی کند.

امیدوارم همواره ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشید.

محصول مرتبط :

مطالب مرتبط :

مانیکور و پدیکور چیست

کدام روش کاشت ناخن بهتر است؟

آموزش کاشت ناخن با ژل

 

مهرسا


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
10
به علاوه
1
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما