نداشتن طرح تجاری ، علت شکست سایت های ایرانی
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 31780849
بازدید کننده: 30433119
بازدید های امروز: 730
بازدید های دیروز: 17019
برچسب ها
نداشتن طرح تجاری ، علت شکست سایت های ایرانی

نداشتن طرح تجاری ، علت شکست سایت های ایرانی

طرح تجاری وب سایت و کسب و کار اینترنتی

کل سایت های دنیا از نظر کسب درآمد سه دسته اند:

۱- سایت هایی که قصد دارند دارمد زایی کنند.به شکل مستقیم (فروش،خدمات،واسطه گری و …)

۲- سایت هایی که به قصد بازاریابی تاسیس می شوند و وسیله ای برای افزایش بازار یک تجارت فیزیکی هستند.

۳-سایت هایی که قصد هیچ گونه درامدی ندارند، سایت هایی که صرفا به قصد کلاس گذاشتن یا عقب نماندن از روزگار(!) و درج نام دامنه آن در کارت ها و کاتالوگ هایشان تاسیس می شوند، در این دسته قرار می گیرند.

 

سایت های دسته اول ممکن است به هر شکلی دارمد زا باشند.فروش مستقیم محصول.ارائه خدمات مثلا طراحی سایت.واسطه گری مثل سایت های حراجی یا جذب تبلیغات.

سایت های دسته دوم، همیشه یه یک تجارت مستقل وابسته هستند.مثلا یک سایت دوربین مدار بسته، بدون شک، یک شرکت یا فروشگاه فیزیکی دوربین مداربسته دارد که قصد دارد از طریق اینترنت نیز، مشتری جذب کند.

درباره سایت های دسته سوم هم حرفی برای گفتن ندارم!

اما در دنیا، وب سایت ها به چه قصدی ایجاد می شوند؟ همیشه در همه جای دنیا، وب سایت ها قبل از تاسیس، برای درامد زایی هدف گذاری شده اند.یعنی به این فکر کرده اند که چه سایتی به چه دلیل با چقدر سرمایه برای معرفی و تبلیغ ایجاد می شود و بررسی می کنند که چه میزان سود دارند و چه زمانی به نقطه سر به سر می رسند.همچنین کاملا بررسی می شود که زمان، چه چیزهایی را ممکن است تغییر دهد و پیشرفت فناوری و تغییر بازار، چه چالش هایی به همراه دارد و به طور خلاصه، طرح تجاری یا Business Plan کامل و جامعی دارند که در این آموزش، خیلی ساده و خلاصه، درباره آن صحبت می کنیم.

اما در ایران، از هر صد سایت، صد سایت، بدون حساب کتاب، تاسیس می شود!من تماس های زیادی برای سئوی سایت های نیازمندی دارم.سایت های زیادی که با یک اسکریپت ۲۰۰ هزار تومنی و حتی کمتر، و با سئوی ۲۰۰ هزار تومانی، قصد دارند مثل سایت های بزرگ و پردارمد نیازمندی مثل نیاز روز و …، دارمد کسب کنند! افراد بسیاری تماس می گیرند و میخواهند با هزینه کم، تبدیل به سایت بیتوته شوند(سئوی سایت های بزرگ و معروف را بخوانید). بسیاری هم تماس می گیرند و با یک پنل رایگان فروش شارژ، قصد دارند در بازار وسیع و اشباع شارژ، سهمی بدست آورند و بسیاری هم سایت های همکاری در فروش دارند و وقتی با صحبت های من مواجه می شوند، اقدام به یکی از این دو کار می کنند: ۱- نا امیدی و کنار گذاشتن هدف ۲-قبول نکردن و ادامه دادن و در نهایت شکست خوردن.

شاید از هر هزار یا ده هزار سایتی که تاسیس می شود، یکی از آنها، با حساب کتاب و طرح تجاری کامل، شروع کرده باشد!طرح تجاری، در دنیای پر رقابت وب، که هر روز رقابتی تر از دیروز می شود، شرط اول موفقیت به خصوص برای تجارت های پر رقیب است.

طرح تجاری دقیقا موارد زیر را مشخص می کند:

۱- چه محصولات و خدماتی ارائه می شود؟

۲-مشتریان چه کسانی هستند؟

۳-چه ابزارهایی مورد نیاز است؟

۴- پیاده سازی طرح چقدر زمان می برد و چه مدت طول می کشد تا به سود برسد؟

۵-چه مقدار سرمایه نقدی برای راه اندازی سایت و به صورت دائمی و ماهانه، مورد نیاز است؟

۶-چه مقدار سرمایه نقدی برای برندینگ و تبلیغات و سئو مورد نیاز است؟(معمولا، ایرانی ها، هزینه راه اندازی یک سایت رو فقط در سطح پیاده سازی امکانات اولیه می دانند و فراموش می کنند، معرفی و برندینگ و سئو، پر هزینه تر از خود طراحی سایت است).

۷-رقابت در چه سطحی است و رقبا از هر نظر، چقدر قدرتمند هستند و تعداد آنها چقدر است؟

۸-میزان توسعه پذیری سایت در برابر پیشرفت فناوری و تغییر بازار، چقدر باید باشد؟

۹-از چه روش هایی می توان، کسب درامد کرد؟(مثلا هزینه عضویت، تبلیغات بنری،پست ثابت،درصدی و مشارکتی،هزینه امکانات سایت و …)

۱۰-چقدر احتمال شکست وجود دارد؟

 

اگر صاحب هر وب سایتی، قبل از راه اندازی وب سایت، این سوال ها را از خود بپرسد و پاسخی برای آنها بیابد و پس از بررسی دقیق، اقدام به طراحی سایت کند، آن موقع دیگر، شاهد هدر رفتن سرمایه ها و نا امیدی ها و حرف هایی به این معنا که اینترنت، جای مناسبی برای درامد زایی نیست، نخواهیم بود! اینترنت به شدت برای کسب درامد، جای خوبی است.به شرط اینکه فکر نکنیم، کسب و کار اینترنتی یعنی طراحی سایت!

اگر به ۱۰ سوال بالا دقت کنید متوجه این نکته می شوید، که کل ۱۰ نکته، در گزینه ۷ یعنی رقابت خلاصه شده است.اگر رقابت نبود، برندینگ و سئو هم معنا نداشت.تغییر بازار و شکستی در کار نبود.در نتیجه سرمایه چندانی هم مورد نیاز نبود.اگر به رقابت و جذب کاربر و مخاطب و چشم هایی که به شما باید دوخته شود و اینکه چه حرف جدیدی در دنیای اینترنت، برای گفتن دارید فکر کنید، و تصور نکنید فقط شما هستید که ایده خوب دارید و بقیه در خواب هستند، به شما تبریک می گویم! شما حداقل های ویژگی یک مدیر وب سایت و تجارت اینترنتی را دار هستید!

 

منبع : سئوروز

 


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
9
به علاوه
6
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما