اولویت‌های ایران برای کنترل کرونا در حال تحول است
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 31786768
بازدید کننده: 30439025
بازدید های امروز: 6649
بازدید های دیروز: 17019
برچسب ها
اولویت‌های ایران برای کنترل کرونا در حال تحول است

اولویت‌های ایران برای کنترل کرونا در حال تحول است

۲۴ اسفند ۱۳۹۸،‏ ۱۲:۳۹

اولویت‌های ایران برای کنترل کرونا در حال تحول است

تهران - ایرنا - مدیر منطقه‌ای فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی گفت: راهبردها و اولویت‌های ایران برای کنترل ویروس کرونا با پیمودن مسیری صحیح در حال تحول و شکل گیری است.

 ریچارد برنن در حاشیه بازدید هیات سازمان جهانی بهداشت(WHO) و متخصصان بهداشت عمومی کووید ۱۹ از ایران افزود: در حال حاضر رویکردی جامع و هماهنگ در ایران  اعمال می شود و به ویژه در زمینه های مدیریت مبتلایان، آزمایشگاه ها و ارتباطات در مخاطرات، گام های استواری برداشته شده است.

به گزارش روز شنبه دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، وی اظهار داشت: همچنین از تعامل سایر بخش های جامعه تحت تاثیر قرار گرفتیم، مقامات و کارکنان بهداشت و درمان به وضوح بسیار سخت کار می کنند و متعهد هستند که این طغیان(بیماری) را کنترل کنند و جان انسانها را نجات دهند. دولت، از نظام قدرتمند ملی سلامت و ظرفیتهای مدیریت بحران و بلایا برای پاسخ به این طغیان بهره می گیرد.
 برنن خاطرنشان کرد: با این وجود اقدامات بیشتری باید انجام شود، بر اساس تجربیات مبتنی بر شواهد چین و سایر کشورها، ما در مورد ارتقاء ظرفیتهای موجود در بسیاری از زمینه های اولویت دار با مسوولان ملی حوزه سلامت به توافق رسیدیم، مذاکرات مفیدی در مورد روش‌های ارتقاء جمع‌آوری و تحلیل داده‌های همه گیر شناسی(اپیدمیولوژیک) داشتیم که برای درک بهتر مسیر تحول طغیان بیماریو انجام اقدامات متناسب برای مهار بیماری نقش کلیدی دارند. وی اظهار داشت: همه ما در مورد این ویروس جدید هنوزدر حال آموختن هستیم، بنابراین باید گسترش و سرایت آن را از نزدیک ردیابی کنیم و به سرعت اقداماتی را که برای سلامت عمومی به اثبات رسیده اند، مانند تشخیص زودهنگام، قرنطینه و درمان زودهنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان واطلاع رسانی در موردمخاطرات را اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای محافظت از کارکنان حوزه سلامت، اقدامات بیشتری لازم است و مبارزه با ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و اکنون همه آحاد کشور در پاسخگویی (به این بحران) مشارکت دارند، اقدامات صحیح و به موقع سلامت عمومی که در مقیاس مناسب انجام شود، تفاوت چشمگیری ایجادخواهد کرد.
برنن ادامه داد: پیشرفت چشمگیری در افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹(بیماری ناشی از کروناویروس جدید) مشاهده می شود و  در حال حاضر در سطح کشور بیش از ۳۰ آزمایشگاه توانایی انجام این آزمایش را دارا هستند و حداقل ۲۰ آزمایشگاه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت تاکنون حداقل ۱۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی به همراه هفت تن و نیم تجهیزات و وسایل حفاظتی (از آلودگی) فراهم کرده،   ردیابی افراد در تماس با مبتلایان در حال گسترش است و نقاهتگاه های جدیدی در تهران و قم افتتاح شده اند تا در آنجا از مبتلایان رو به بهبود مراقبت شده و باراضافی بیمارستان‌ها تقسیم شده و کاهش یابد.
برنن تصریح کرد: همانند سایر کشورها در سراسر جهان، سیستم بهداشت و درمان ایران با طغیان (این بیماری) به طور قابل توجهی به چالش کشیده شده  و در طول ماموریت تیم در ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبسیج ملی مبارزه با کرونا را در کشور آغاز کرد، این پویش ملی بر تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جدا سازی  بیماران (قرنطینه)، درمان و مشارکت جامعه تاکید دارد.
 کریستف هاملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت از نزدیک با جمهوری اسلامی ایران، در هماهنگ سازی و ارائه حمایت های بین المللی ضروری به ایران حین طغیان این بیماری همکاری می کند.

 

منبع : ایرنا


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
49
به علاوه
16
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما