جفت گیری مرغ عشق و اصول آن برای نتیجه گیری بهتر در جوجه کشی
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32282169
بازدید کننده: 30933701
بازدید های امروز: 582
بازدید های دیروز: 18866
برچسب ها
جفت گیری مرغ عشق و اصول آن برای نتیجه گیری بهتر در جوجه کشی

جفت گیری مرغ عشق و اصول آن برای نتیجه گیری بهتر در جوجه کشی

جفت گیری مرغ عشق ها در یک فصل مشخص انجام نمی شود. آمادگی برای جفت گیری مرغ عشق ها بستگی به خود پرنده دارد. هر وقت که مرغ عشق بخواهد و جفت خود را پیدا کند می تواند اقدام به جفت گیری و تولید مثل کند.

در رابطه با نشانه های آمادگی و شرایط جفت گیری مرغ عشق خیلی از دوستان سوال پرسیده بودند. به همین خاطر تصمیم گرفتم در رابطه با جفت گیری و تولید مثل مرغ عشق ها این مقاله را بنویسم.

پس شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنم.

 بسته جامع آموزش پیاهان زینتی

شرایط نگهداری در قبل  و بعد از جفت گیری مرغ عشق ها

شرایط نگهداری در جفت گیری مرغ عشق ها تاثیر بسزایی دارد. اگر مرغ عشق ها را در شرایط نگهداری مطلوبی نگهداری کنید. مرغ عشق ها در جفت گیری و تولید مثل موفق می شوند.

شاید از خودتان بپرسید که شرایط نگهداری یعنی چی؟

در جواب باید بگویم که شرایط نگهداری شامل قفس، وسایل متفرقه، پرواز آزاد، دمای مناسب و نوردهی مناسب است. شما باید اصول هر یک از این عوامل را به خوبی بلد باشید. در ادامه در رابطه با هر یک از این عوامل برایتان می گویم.

 

قفس مرغ عشق ها باید چگونه باشد؟

مرغ عشق ها زندگی گروهی را بسیار دوست دارند. اما برای اینکه مرغ عشق ها زودتر به بلوغ برسند و برای جفت گیری آماده شوند باید در قفس های مجزا نگهداری شوند. به هیچ وجه مرغ عشق ها را به صورت گله ای کنار هم قرار ندهید چون بر سر جفت یا عوامل دیگه باهم درگیر می شوند.

اما توجه داشته باشید که قفس مرغ عشق ها به خوبی جا دار باشد. مرغ عشق ها بسیار بازیگوش هستند و مدام به این طرف و آنطرف می پرند. برای یک جفت مرغ عشق به قفسی به ابعاد ۹۰ در ۶۵ در ۷۵ احتیاج دارید. حتما سعی کنید محیط نگه داری مرغ عشق ها سرشار از آرامش باشد.

 

وسایل متفرقه در قفس مرغ عشق ها باشد

مرغ عشق بسیار دوست دارند از شاخه بالا بروند و بازیگوشی کنند. به همین خاطر توصیه می کنم ۲ یا ۳ میله در قفس قرار دهید.

میله ها را به صورت افقی قرار بدهید. علاوه بر میله، آینه، تاب یا زنگوله در قفس بگذارید. تا مرغ عشق ها سریع تر رشد کنند و به تکامل برسند.

 

پرواز آزاد برای مرغ عشق ها ضروری است

سعی کنید بیشتر از ۷ هفته مرغ عشق ها را در قفس نگهداری نکنید. پرواز آزاد برای مرغ عشق بسیار لازم است. البته باید پرواز آزاد را با احتیاط انجام دهید . قبل از پرواز دادن مرغ عشق ها وسایل خطرناکی مثل بخاری را خاموش کنید. در و پنجره ها را ببندید و پرده ها را بکشید تا مرغ عشق ها در هنگام پرواز به شیشه پنجره برخورد نکنند.

 

دمای مناسب برای مرغ عشق ها

سعی کنید مرغ عشق ها را در معرض تغییرات شدید دمایی قرار ندهید. تغییرات دمایی باعث می شود آمادگی تولید مثلی شان به تعویق بیافتد. در ضمن محل نگهداری مرغ عشق ها نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد. رطوبت زیاد در محیط هم برای مرغ عشق ها مناسب نیست. دمای مناسب برای نگهداری مرغ عشق دمای بین ۱۸ تا ۲۲ درجه است.

 

نور دهی مناسب برای مرغ عشق ها

تا قبل از تولید مثل مرغ عشق ها نور طبیعی روزانه برایشان مناسب است. اما زمانی که مرغ عشق ها جوجه دادند باید بعد از تمام شدن نور طبیعی، نور مصنوعی هم در اختیارشان قرار بدهید تا بتوانند به خوبی به جوجه هایشان غذا بدهند.

نور دهی مناسب برای زمان تولید مثل ۱۶ ساعت مناسب است.

 

 

 

نشانه های آمادگی جفت گیری  مرغ عشق نر وماده

خیلی از دوستان پرورش دهنده در مورد نشانه ها آمادگی جفت گیری مرغ عشق ها پرسیده بودند. در ادامه قصد دارم در مورد نشانه های آمادگی جفت گیری مرغ عشق نر و ماده برایتان بگویم.

 

نشانه های آمادگی جفت گیری مرغ عشق ماده چیست؟

اصلی ترین نشانه برای تعیین آمادگی جفت گیری مرغ عشق، رنگ بینی است. مرغ عشق های ماده زمانی که بالغ باشند، بینیشان کاملا سفید است. اگر مرغ عشق ماده بالغ نباشد بینی اش سفید مایل به صورتی است. و اگر بینی اش قهواه ای باشد یعنی سن مرغ عشق ماده زیاد است

 

نشانه های آمادگی جفت گیری مرغ عشق نر چیست؟                        

آمادگی مرغ عشق های نر برای جفت گیری با رنگ بینی قابل تشخیص است. اگر بینی مرغ عشق آبی باشد یعنی مرغ عشق نر است و به بلوغ رسیده است. یکی دیگر از نشانه های آمادگی برای جفت گیری توجه به مقعد پرنده است.

زیاد آواز خواندن مرغ عشق های نر یکی دیگر از علائم آمادگی جفت گیری است. معمولا مرغ عشق ها آواز خاصی ندارند. زمانی که متوجه شدید صدای اطرافشان را تقلید می کنند یعنی برای جفت گیری آماده هستند.

 

نکاتی در مورد جفت گیری مرغ عشق ها

 لانه ی مرغ عشق

در لانه ی مرغ عشق ها بر خلاف پرندگان دیگرنیازی نیست پنبه یا نخ بگذارید. آن ها در کف لانه ها تخم های خود را میگذارند. برای تهیه ی لانه سعی کنید لانه های مکعب مستطیل تهیه کنید. کف لانه ها باید کمی گود تر باشد. جنس لانه ها چوبی و پلاستیکی می تواند باشد . همچین لانه هایی را می توانید از پرنده فروشی ها تهیه کنید.

 

صداهای محرک

بهتر است مرغ عشق ها را طوری کنار هم قرار دهید که بینشان حایلی وجود داشته باشد. با شنیدن صدای مرغ عشق های دیگر آن ها هم تحریک به جفت گیری و تولید مثل می شوند. صدای مرغ عشق های دیگر محرک خوبی برای جفت گیری مرغ عشق است.

 

به نژاد مرغ عشق ها توجه کنید

یک از عواملی که در جفت گیری مرغ عشق ها تاثیر دارد. هم نژاد و هم رنگ بودن مرغ عشق هاست. مرغ عشق های هم رنگ و هم نوع زودتر از مرغ عشق های دیگر جفت می خورند. علاوه بر این هم نوع بودن مرغ عشق ها باعث می شود در نژاد هایشان تداخلی ایجاد نشود. بنابراین هم نوع و هم رنگ بودن مرغ عشق ها در جفت گیری مرغ عشق ها تاثیر خوبی دارد.

 

به سن مرغ عشق ها توجه کنید

مرغ عشق هایی که تفاوت سنی زیادی دارند در جفت گیری به مشکل بر می خورند. پس به شما پرورش دهندگان توصیه می کنم حتما به سن مرغ عشق ها توجه داشته باشید. مرغ عشق های هم سن برای جفت گیری مناسب ترند و زودتر جفت می خورند.

 

جمع بندی و سخن آخر

همانطور که متوجه شدید شرایط نگهداری در جفت گیری مرغ عشق ها نقش بسزایی دارد. شرایط نگهداری شامل قفس، نوردهی، تغذیه، وسایل بازی، دمای مناسب و پرواز آزاد مرغ عشق ها است. اگر بتوانید به این عوامل خوب توجه کنید و اصول نگهداری را رعایت کنید. می توانید در امر جفت گیری مرغ عشق ها موفق باشید.

عامل دیگر ی که در جفت گیری مرغ عشق ها مهم است توجه به نشانه های آمادگی مرغ عشق ها است. مرغ عشق های نر و ماده ، هر کدام برای آمادگی جفت گیری و رسیدن به بلوغ نشانه هایی دارند که باید این نشانه ها را بشناسید که در مقاله بالا  در مورد این نشانه ها صحبت کردم.

و درآخر نکاتی در زمان جفت گیری وجود دارد که رعایت کردن این نکات باعث موفقیت در امر جفت گیری مرغ عشق هایتان می شود.

بعنوان مثال توجه به سن مرغ عشق ،فراهم کردن لانه ی مکعب مستطیلی؛ توجه به نژاد و… از جمله نکاتی است که در جفت گیری مرغ عشق ها می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

محصول مرتبط :

 

بسته جامع آموزش پیاهان زینتی

 

 

منبع: http://masterpet.ir


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
28
به علاوه
46
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما