شروع کسب و کار پرورش مرغ گوشتی در مزرعه کوچک خودتان
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32301350
بازدید کننده: 30952850
بازدید های امروز: 19763
بازدید های دیروز: 18866
برچسب ها
شروع کسب و کار پرورش مرغ گوشتی در مزرعه کوچک خودتان

شروع کسب و کار پرورش مرغ گوشتی در مزرعه کوچک خودتان

چنانچه تصمیم به پرورش مرغ گوشتی در مزرعه خود گرفته اید. احتمالا برایتان سوال است که از کجا شروع کنید. به نظر ساده می رسد، شما تعدادی جوجه تهیه میکنید آن را به سایز مورد نظر برای کشتار رسانده و آن را فرآوری نموده یا می دهید تا برایتان فرآوری نمایند. با این حال تمام اینها مستلزم مقداری زحمت است.

بسته جامع آموزش پرورش مرغ گوشتی

 

با پیروی از این مراحل شما در مسیر کسب درآمد از فروش گوشت تازه و مغذی ماکیان قرار خواهید گرفت:

 

آموزش

ابتدا آموزش ببینید که چگونه جوجه ها را برای تولید گوشت پرورش دهید. این امر می تواند در محیط باز و یا در فضای محصور اتفاق بیفتد. شما باید بدانید چگونه جوجه ها را سالم نگه داشته و آنها را به سایز بازار برسانید بدون آنکه تعداد زیادی را در اثر بیماری یا شکارچیان طبیعی از دست بدهید.

 

بازار خود را بشناسید

درک درست از بازار گام بعدی برای کسب و کار جدید شماست. خریداران محلی شما چه کسانی هستند؟ آیا مستقیما از مزرعه به مشتریانتان میفروشید، در این صورت آنها چگونه شما را پیدا میکنند؟
همچنین نژاد مرغ هم حائز اهمیت است. نژاد های سریع الرشد استاندارد صنعت مرغداری در مقیاس انبوه هستند، از طرفی نژادهای دیگر هستند که مناسب تغذیه در فضای باز مزرعه میباشند. بازار شما و سلیقه مشتریان این را تعیین میکند. برای مرغهایی که در فضای باز پرورش می یابند. مدت زمان بیشتری نیاز است تا به وزن بازار برسند و در نهایت هزینه بیشتری خواهند داشت. آیا بازار قیمتی را که شما برای هر کیلوگرم تعیین میکنید میپذیرد تا برای شما سودآور باشد؟

 

نوشتن یک طرح تجاری

شناسایی بازار بخشی از طرح تجاری شماست، علاوه بر این به اطلاعات بیشتری نیاز دارید تا در جهت خلق کسب و کار خود گام بردارید. بخش دیگر طرح تجاری ایجاد اهداف دقیق و قابل اندازه گیری است. برای مثال سایز بازار چقدر است؟ چه تعداد جوجه برای اولین پرورش خود در نظر گرفته اید؟ چه تجهیزاتی برای اینکار نیاز دارید، حصارکشی، ساخت و ساز ، ظروف آب و غذا؟
همچنین از میزان سرمایه مورد نیاز مطمئن شوید، اینکه چه میزان را خودتان تامین میکنید. لازم است بتوانید هزینه ها را برآورد نمایید برای مثال هزینه ساخت و ساز و یا خرید جوجه ها، و یا خوراک مورد نیاز تا زمانی که جوجه ها به سایز بازار می رسند. همچنین ممکن است هزینه هایی برای دارو و درمان و مکمل ها داشته باشید.

 

پرورش جوجه ها

جوجه ها نیازمند توجه ویژه هستند. دما میبایست پیوسته بالا نگه داشته شود، طوریکه جوجه ها احساس کنند انگار مادرشان آنجاست و آنها را گرم نگه می دارد. همچنین لازم است از لحاظ بیماری ها و مشکلات اولیه تحت نظر باشند.

 

فرآوری جوجه ها

بسته به قوانین، سایز بازار و راحتی شما ممکن است تصمیم بگیرید که جوجه ها را خودتان در مزرعه کشتار و فرآوری نموده و یا آنها را به کشتارخانه انتقال دهید. هرچند کشنارخانه کار را بمراتب آسانتر می سازد، بسیار گران بوده و هزینه ها را بالا میبرد. ممکن است در برخی نواحی کشتارگاه متحرک موجود باشد که اینکار را در مزرعه برای شما انجام دهند.

 

فروش جوجه ها

حالا جوجه هایی که به دقت پرورش داده اید فرآوری و بسته بندی شده در فریزر موجود است و زمان آن رسیده که طرح بازاریابی را عملی نموده و آنها را بفروشید بسته به طرح تجاری تان ممکن است آنها را در بازارهای محلی یا رستوران ها فروخته و یا مستقیما به مشتریان بفروشید.

 

بررسی و ارزیابی مجدد

مانند هر کسب و کار دیگری شما میبایست بصورت منظم ارزیابی را انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار میکند. آیا طرح بازاریابی شما بخوبی جواب داده و یا لازم است تجدید نظر شود؟ میخواهید دفعه بعد تعداد بیشتر یا کمتری پرنده پرورش دهید؟ فرآوری در مزرعه موفقیت آمیز بود و یا دفعه بعد کار را برون سپاری می کنید؟

 

محصول مرتبط :

بسته جامع آموزش پرورش مرغ گوشتی

 

 

منبع :http://masterpet.ir


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
46
به علاوه
12
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما