پرورش ماهیان زینتی ؛ شغلی پردرآمد با ارزش صادراتی بالا
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32181292
بازدید کننده: 30833013
بازدید های امروز: 21043
بازدید های دیروز: 28152
برچسب ها
پرورش ماهیان زینتی ؛ شغلی پردرآمد با ارزش صادراتی بالا

شغل پرورش ماهی شاخه های مختلفی دارد که یکی از آنها پرورش ماهیان زینتی است.
 

اهمیت پرورش ماهیان زینتی

پرورش ماهیان زینتی در دنیا قدمتی طولانی دارد و در ایران حدود۵۰ سال است که مورد توجه واقع شده است. خوبست بدانید سطح استقبال از ماهیان زینتی در دنیا بالاست و حتی به کشور ما نیز وارد می شود. این یعنی جدای بحث صادرات، نیاز به ماهیان زینتی در داخل کشور نیز وجود دارد و کسی که به این شغل روی آورد، درآمد تضمین شده ای خواهد داشت.

این بخش احتمالاً در آینده مورد حمایت بیشتر دولتمردان نیز قرار خواهد گرفت چرا که پرورش ماهیان زینتی، علاوه بر اشتغالزایی و معکوس کردن موازنه واردات و صادرات، در حفظ تنوع‌ زیستی، بهداشت روانی، سرگرمی و افزایش جاذبه های توریستی موثر بوده و از این طریق نقش به سزایی در جهش اقتصادی بسیاری از کشور‌های توسعه یافته امروزی داشته است.

مشکل سرمایه گذاری اولیه در پرورش ماهیان زینتی

این تجارت پرسود نیازمند سرمایه گذاری کلانی است که بسیاری از افراد را در همان ابتدا از ورود به آن منصرف می کند؛ اما باید به خاطر داشت که هر کاری را می توان از ابتدا در مقیاس کوچک آغاز کرد و به تدریج  و با جذب منابع و گردش سرمایه، توسعه داد. همچنان که خواهید دید، این همان کاری است که خانم اشرف السادات شریفیان انجام داده است.

علاوه بر این، حمایتهای اندکی نیز از این شغل آغاز شده است که نوید بخش آینده ای بهتر برای علاقه مندان این عرصه است. به عنوان مثال و به نقل از ایسنا، یکی از مدیران تعاون استان تهران در آبان ماه امسال (۹۳) از بررسی مدلهای اجرایی طرحی خبر داده است که بر پایه آن متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن یک دوره آموزشی شش ماهه درباره ماهیان زینتی و ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری با درآمدی معادل یک میلیون تومان مشغول کار شوند و خود اشتغالی کنند.

پروژه خانم اشرف السادات شریفیان نمونه ای از کسب و کار موفق

خوبست توضیحات بالا را با نمونه ای عینی و تجربی همراه کنیم تا برای علاقه مندان مفیدتر باشد:

مشخصات پروژه

کسب و کاری را که خانم شریفیان در اسفند ماه ۹۲ و پس از یکسال بهره برداری آزمایشی رسماً به بهره برداری رساند، بنا به گزارش ایرنا اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال، ظرفیت تولیدی معادل ۱۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در سال و زمینی به وسعت ۴۰۰ متر مربع دارد و در امین آباد شهر ری واقع است. اما همین پروژه عظیم میلیاردی، در ابتدا از یک اتاق ۱۲ متری آغاز شده است!

از او بیشتر بدانید

خانم اشرف السادات شریفیان متولد خمینی شهر اصفهان از جمله بانوان و مادران کارآفرینی است که با تکیه بر سرمایه مادی و معنوی خانواده اش و دانش فرزندانش در زمینه شیلات و پس از هشت سال دوندگی موفق به افتتاح بزرگترین و علمی ترین مرکز پرورش ماهیان زینتی با نژادهای نقره ای، بلک، گوست، کوی و ماربل و با نام تجاری فرشته ماهی در آبانماه سال۹۱ درایران شده است. او در حال حاضر جزو تولیدکنندگان موفق در سطح جنوب تهران و منطقه بیست – شهرری – است. این در حالی است که او و خانواده اش پرورش ماهیان زینتی را از یک اتاق دوازده متری شروع نموده اند.

 

برخی از مشکلات پرورش ماهیان زینتی

در کنار مشکلات اختصاصی پرورش ماهی، حل مشکلات جنبی و حاشیه ای که شاید ارتباط مستقیمی با این شغل نداشته باشد، از مهمترین دغدغه های صاحبان این کسب و کار محسوب می شود. این بانوی کارآفرین موفق با مشکلاتی چون فقدان سیستم گاز رسانی مواجه بوده و این مشکل را با انتقال گاز به طول ۷۰۰ متر تا مرکز پرورش ماهی حل کرده است.

او همچنین با مشکل خرید گازوئیل ماهانه برای تولید و پرورش ماهیانش و نیز نبودن ردیف بودجه ای در بانکهای عامل برای پرداخت وام به تولیدکنندگان ماهیان زینتی دست و پنجه نرم می کند که این عوامل تاکنون او را از گام بعدیش که افتتاح فاز دوم این مرکز و رسیدن به تولید ۷۵۰هزار قطعه ای ماهیان زینتی می باشد، دور نگه داشته است؛ هرچند او و خانواده اش با توکل به خدا و امید به آینده مصمم به ادامه راه خود هستند.

سی دی آموزشی پرورش ماهیان زینتی

منبع : دنیای کار


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
3
به علاوه
26
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما