۱۰ راز داشتن موهای سالم و شاداب
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32281053
بازدید کننده: 30932588
بازدید های امروز: 18333
بازدید های دیروز: 14802
برچسب ها
۱۰ راز داشتن موهای سالم و شاداب

۱۰ راز داشتن موهای سالم و شاداب

برای اینکه از بابت تمیز شدن موهایتان مطمئن شوید، حتماً نباید آنها را با دو دست بشویید. یک بار شستشو کافی است چون استفاده بیش از حد شامپوها موهای شما را خشک می کند.

تندرستی: روزی چند دقیقه برای مراقبت از موهایتان وقت می گذارید؟ آیا به اندازه پوست به موها هم اهمیت می دهید؟ اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید، این نکته ها را به خاطر بسپارید.

بخشی از شادابی چهره هر فرد به موهایش مربوط است. وقتی موها تمیز و درخشان باشند به نشاط بیشتر کمک می کنند؛ بنابراین همان قدر که به سلامت پوست توجه می کنید، باید از موها هم مراقبت کنید. موهای درهم، نامرتب، چرب و کثیف شادابی چهره ما را کم می کنند. پس اگر می خواهید همیشه سرحال و قبراق به نظر برسید برای تمیز و سالم نگه داشتن موها هم وقت بگذارید. در این صورت وقتی در آینه به خودتان نگاه می کنید، از چهره تان بیشتر راضی می شوید و از بابت داشتن موهای سالم و با نشاط احساس بهتری پیدا می کنید؛ بنابراین بهتر است ۱۰ راز داشتن موهای سالم را بدانید تا با دانستن آنها موهایی زیبا و درخشان داشته باشید.

۱. رژیم غذایی سالمی داشته باشید

هر قدر تغذیه شما بهتر باشد و به رژیم غذایی تان اهمیت دهید، درخشندگی و زیبایی موهایتان هم بیشتر می شود. به طور کلی اگر در رژیم غذایی تان منابع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند گوجه فرنگی و کلم بروکلی داشته باشید، به موهایتان لطف بسیار بزرگی کرده اید. البته روغن ماهی و پروتئین ها را هم فراموش نکنید چون بدون شک موهایتان سالم تر می مانند. موها از پروتئین ساخته شده اند؛ بنابراین توجه به مصرف انواع منابع پروتئین مانند گوشت سفید و قرمز، ماهی و حبوبات ساختار موهای شما را تقویت می کند. ویتامین D و B و آهن هم برای موهای شما مفید هستند و سرعت رشد موها را افزایش می دهند.

۲. مراقب سلامت عمومی تان باشید

شرایط جسمانی ما رشد و درخشش موها را تحت تاثیر قرار می دهند. متخصصان پوست و مو معتقدند داشتن برنامه ورزشی منظم، مصرف مواد غذایی مناسب، پیشگیری از استرس و نگرانی ها در سلامت موها تاثیر دارد. اگر مدام تحت فشار و استرس باشید دچار ریزش مو می شوید و وقتی به حمام می روید، از شدت ریزش موهایتان تعجب می کنید. ابتلا به بعضی از بیماری ها مانند مشکلات غده تیروئید هم سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین بهتر است برای درمان چنین مشکلاتی به سرعت اقدام کنید تا همیشه موهای پرپشت و سالمی داشته باشید.

۳. قانون ۸۰ درصد را رعایت کنید

یکی از سریع ترین راه ها برای خشک کردن موها استفاده از سشوار است اما اگر از این وسیله درست استفاده نکنید، تهدیدی برای سلامت موهای شماست. نکته مهم رعایت قانون ۸۰ درصد است. این قانون می گوید: «قبل از اینکه سشوار را به موهایتان نزدیک کنید، ۸۰ درصد از موها باید خشک شده باشند. در این صورت موها آسیب نمی بینند.» بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید یک حوله روی دوش تا بیندازید و به موهایتان اجازه دهید تا به آرامی و سر فرصت خشک شوند. همچنین نباید زیاد موهایتان را برس بکشید چون این کار ساقه موها را ضعیف و شکننده می کند. از همه مهمتر اینکه هیچ وقت برس را به موهای خیس نکشید و این کار را به بعد از اجرای قانون موکول کنید. افرادی هم که موهایشان فر یا حالت دار است کمتر به برس مو نیاز دارند. براساس پژوهش های اخیر استفاده مداوم از سشوار خشکی، زبری و بی رنگ شدن موها را به دنبال دارد. دستگاه های برقی فر کننده یا صاف کن های مو دشمن سلامت آنها هستند. پس استفاده مداوم از آنها را فراموش کنید و فقط در مواقعی که قرار است به مهمانی بروید از آنها استفاده کنید.

۴. موهایتان را محکم جمع نکنید

اگر عادت دارید موهایتان را محکم دم اسبی ببندید، در واقع هر بار دارید به موهایتان آسیب می زنید. وقتی موها را می کشید به پوست سر فشار وارد می شود؛ بنابراین ممکن است دچار ریزش مو و کم پشت شدن موها شوید. پس اگر موهای بلندی دارید آنها را به نرمی جمع کنید و شب ها قبل از خواب موهایتان را آزاد بگذارید. اگر موها را با کش جمع می کنید بهتر است از کش های ضخیم، پهن و نرم استفاده کنید که فشار کمتری به موها وارد می کنند.

۵. به مقدار کافی آب بنوشید

برای داشتن موهایی سالم باید رطوبت مورد نیاز آنها را تامین کنید. بنابراین با نوشیدن آب کافی خیال تان را از بابت حفظ رطوبت مورد نیاز موها راحت کنید. به همین دلیل از نظر بیشتر متخصصان تغذیه نوشیدن شش تا هشت لیوان آب تضمینی برای سلامت موهای شماست. بنابراین این توصیه را هم کاملاً جدی بگیرید.

۶. از روغن گیاهی استفاده کنید

۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ روزانه موها با روغن گیاهی باعث تقویت آنها می شود. همچنین ماساژ پوست سر با روغن های گیاهی استرس را کمتر می کند و کاهش استرس نیز در تندرستی موها تاثیر دارد. پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید و هرگز از ناخن ها استفاده نکنید. بهتر است ماساژ را در مسیر دایره شکلی انجام دهید.

۷. سرم مو استفاده کنید

در داروخانه ها سرم هایی به فروش می رسند که کار آب رسانی به موها را انجام می دهند. این سرم ها حاوی روغن و مواد نرم کننده هستند. کافی است به اندازه یک دانه نخود از این سرم را کف دست تان بریزید و ساقه موها را ماساژ دهید. بیش از حد از این سرم ها استفاده نکنید چون موها را چرب و بی حالت می کنند. استفاده از این محصول بیشتر برای افرادی توصیه می شود که موهای خشک و شکننده دارند.

۸. با آب سرد آبکشی کنید

خیلی از افراد دوست دارند با آب داغ حمام کنند اما نمی دانند که حمام کردن با آب بسیار داغ به موها آسیب می رساند. پس مراقب دمای آب باشید. آب داغ موها را خشک می کند و ظاهرشان را کدر نشان می دهد؛ بنابراین توصیه متخصصان پوست و مو را جدی بگیرید پس از مصرف شامپو و نرم کننده، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید. مطمئن باشید که درخشش موهایتان بیشتر می شود.

۹. نمک و کلر را جدی بگیرید

با گرم شدن هوا اگر می خواهید به استخر یا دریا بروید باید مراقب آب شور و کلر باشید چون هر دوی آنها به موها آسیب می رسانند، سبب خشکی و چند شاخه شدن انتهای موها می شوند یا شفافیت شان را کاهش می دهند. اگر چنین مشکلاتی برایتان پیش آمد متخصصان پوست توصیه می کنند از شامپوهایی استفاده کنید که رطوبت بیشتری به موها می رسانند و از نرم کننده های مناسب موهای آسیب دیده کمک بگیرید. کار در هوای آزاد شکسته شده و به ترکیبات دیگری مانند اسیدهیپوکلریک تبدیل می شود. این ترکیبات روی موهای رنگ یا مش شده اثر بدی بر جای می گذارند و باعث می شوند موها رنگ مایل به سبزی پیدا کنند. در واقع کلر با نفوذ به لایه خارجی موها این تاثیر را بر جای می گذارد. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی هنگام شنا در دریا یا استخر کلاه سرتان بگذارید. همان طور که برای حفاظت از پوست تان از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید باید موها را نیز از اشعه ماورای بنفش خورشید دور نگه دارید. شامپوها و نرم کننده هایی وجود دارند که از موها در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کنند؛ حتی می توانید از اسپری های حفاظت کننده هم استفاده کنید تا در روزهای گرم موهای سالمی داشته باشید.

۱۰. مو را بیش از حد تمیز نکنید

بسیاری از مردم بر این باورند که رعایت بهداشت یعنی اینکه هر روز باید موهایشان را بشویند؛ در صورتی که موها هر چند روز یک بار نیاز به شستشو دارند. اگر موهایتان فرفری یا حالت دار است دو یا سه بار شستشو در هفته کافی است. اگر هم عادت دارید هر روز دوش بگیرید، لازم نیست حتماً از شامپو استفاده کنید. فقط موها را آبکشی کنید و کف سر را با نوک انگشتان تان به آرامی ماساژ دهید. یادتان باشد که در صورت نیاز به نرم کننده آن را فقط به نوک موها بمالید.

برای اینکه از بابت تمیز شدن موهایتان مطمئن شوید، حتماً نباید آنها را با دو دست بشویید. یک بار شستشو کافی است چون استفاده بیش از حد شامپوها موهای شما را خشک می کند.

شستشو با شامپو را از فرق سرتان شروع کنید؛ سپس به ساقه ها برسید. چون چربی در کف سر شما تولید می شود و موهایتان را چرب نشان می دهد. از سوی دیگر، باید در مصرف مقدار شامپو هم دقت کنید. مقدار کمی از آن را کف دست تان بریزید و بعد موها را با آن بشویید. یادتان باشد که شامپو و کف اضافی نه تنها موهایتان را تمیز تر نمی کند، بلکه باعث می شود موها خشک تر شوند.

مطالب مرتبط :

آسیب هایی که به موهایتان می زنید! راه حل

روغن نارگیل و معجزه آن بر پوست و مو

آموزش ساخت تافت خانگی

دلایل خارش سر

تقویت موها با خوردنی هایی که نمی دانستید !

 

 

مجله اینترنتی زندگی


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
2
به علاوه
41
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما