روغن نارگیل و معجزه آن بر پوست و مو
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 31786485
بازدید کننده: 30438743
بازدید های امروز: 6366
بازدید های دیروز: 17019
برچسب ها
روغن نارگیل و معجزه آن بر پوست و مو

روغن نارگیل و معجزه آن بر پوست و مو

بحث بر سر فواید روغن نارگیل بسیار بالاست و متخصصین بسیاری فواید بسیار زیاد آن را بر سلامت بدن تایید می‌کنند. از فواید روغن نارگیل وقتی در آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد یا روی پوست مالیده شود می‌توان بهره گرفت. روغن نارگیل برای پوست یک لوسیون طبیعی است که از ساخت رادیکال‌های آزاد مخرب جلوگیری می‌کند.

به جلوگیری از ایجاد لک یا سایر آسیب‌هایی که با بالا رفتن سن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می‌شود نیز کمک می‌کند. به محکم‌تر کردن بافت پیوندی کمک کرده که درمقابل بر جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست نیز تاثیر دارد. این روغن آسیب ناشی از نورخورشید را کاهش می‌دهد زیرا سریعاً جذب پوست و بافت‌های سلولی زیر آن می‌شود. استفاده از روغن نارگیل به طور مرتب باعث نرم‌تر شدن پوست و ایجاد براقیتی سالم روی آن می‌شود. همچنین خواصی که به جوان‌سازی پوست و برگرداندن ظاهر جوانی به آن کمک می‌کند را التیام بخشیده و ترمیم می‌کند.

فواید روغن نارگیل برای قلب

جدا از فوایدی که روغن نارگیل برای پوست دارد، وقتی در آشپزی مورد استفاده قرار گیرد، برای قلب نیز بسیار فایده‌بخش خوانده می‌شود. تحقیقات جدید روی تاثیرات روغن نارگیل نشان می‌دهد که این روغن جایگزین بهترین برای روغن‌های هیدروژنه است. آزمایشات نشان می‌دهد که روغن گرفته شده از نارگیل مقدار بسیار کمی اسید چرب ترانس در خود دارد که یکی از دلایل اصلی بالا رفتن کلسترول در رگ‌ها است. برخی متخصصین تغذیه بر این عقیده هستند که روغن نارگیل حتی از روغن زیتون که مقدار بالایی اسید چرب ترانس دارد نیز بهتر است. اما برای گرفتن بهترین بهره از روغن نارگیل، نباید این روغن را تا دمای بسیار بالا گرم کرد زیرا می‌تواند موجب ساخته شدن اسید چرب بیشتر در آن شود.

ساختار شیمیایی خاص

فواید روغن نارگیل از ساختار شیمیایی خاص مولکول‌های آن—طول زنجیره‌های اسیدهای چرب آن– ناشی می‌شود این روغن از اسید چرب زنجیره متوسط تشکیل شده است که تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط هم نامیده می‌شوند. شکسته شدن این نوع اسیدهای چرب آسان‌تر است و باعث کاهش فشار وارد بر لوزالمعده،کبد و کل سیستم گوارش می‌شود. این زنجیره‌ها بهتر هستند زیرا مستقیماً به انرژی تبدیل می‌شوند تا اینکه به صورت چربی ذخیره شوند. یک نکته خوب دیگر درمورد این روغن سالم این است که بدن انسان برای هضم این زنجیره‌ها به انسولین نیاز ندارد و این باعث می‌شود که روغن نارگیل باکیفیت‌ترین روغن طبیعی برای آندسته از افرادی باشد که نگران سطح قندخون خود هستند. این روغن سالم بهترین دوست افراد رژیمی است زیرا متابولیسم بدن را نیز تقویت می‌کند.

فواید روغن نارگیل بر سلامتی

روغن نارگیل موادمغذی بسیاری در خود دارد مثل اسید لوریک که یک ماده متداول است که در شیر مادر یافت می‌شود. وقتی این اسید جذب می‌شود به ماده‌ای به نام مونولاورین تبدیل می‌شود که به قوی‌تر کردن دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. می‌توانید با استفاده از روغن زیتون در پخت غذا و یا مالیدن آن روی پوست از فواید بیشمار آن بهره ببرید.

مطال مرتبط :

تقویت موها با خوردنی هایی که نمی دانستید !

دلایل خارش سر

تخم مرغ و رشد موها

مزایای زرده تخم مرغ برای سلامت موها

 

 

 

مجله اینترنتی زندگی


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
21
به علاوه
41
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما