12 سوال متداول درباره بیماری ها
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32276723
بازدید کننده: 30928277
بازدید های امروز: 14002
بازدید های دیروز: 14802
برچسب ها
12 سوال متداول درباره بیماری ها

12 سوال متداول درباره بیماری ها

معمولاً راه رفتن، ايستادن زياد و يا ايستادن نادرست، موجب درد پاشنه پا مي شود.

شير مادر در مادران گياه خوار و غير گياه خوار بسيار مشابه است و در هر دوي آنها مواد مغذي مشابه اي وجود دارد. بنابراين بايد مادران گياه خوار را به شير دادن به فرزندان شان تشويق كرد.

۱. آيا نمك سردردهاي ميگرني را تحريك مي كند؟ چگونه؟

بله، نمك مي تواند سردردهاي ميگرني را در افرادي كه مستعد آن هستند، ايجاد كند. هنوز نكات زيادي در مورد ميگرن وجود دارد كه دليلي براي آن پيدا نشده است. اما يكي از فرضيه ها در مورد نمك اين است كه مصرف آن موجب تغيير در رگ هاي خوني مغز مي شود. خوردن زياد نمك موجب گشاد شدن رگ ها مي شود و سردردهاي ميگرني را ايجاد مي كند. يكي ديگر از فرضيه ها اين است كه با وجود اينكه نمك بخش مهمي از رژيم غذايي را تشكيل مي دهد، مصرف زياد آن مي تواند در بدن كم آبي ايجاد كند. زماني كه مقدار نمك در خون زياد مي شود، خون مايعات را از سلول ها مي ربايد. اين امر در مغز هم رخ مي دهد و موجب باز شدن رگ هاي آن شده،‌ سردردهاي ميگرني را ايجاد مي كند.

۲. آيا گل مژه مسري است؟

گل مژه مسري نيست. بلكه يك عفونت يا التهاب موضعي است كه در غدد چربي پلك ايجاد مي شود. براي درمان آن كمپرس با حوله گرم كفايت مي كند و معمولاً نيازي به آنتي بيوتيك نيست. در برخي موارد اين عفونت خود را به صورت ورم و درد شديد در پلك نشان مي دهد. گل مژه در بعضي از افراد بيشتر بروز مي كند و معمولاً به غدد چربي موجود در پلك ها مربوط مي شود.

۳. چه چيز موجب درد پاشنه پا مي شود؟

معمولاً راه رفتن، ايستادن زياد و يا ايستادن نادرست، موجب درد پاشنه پا مي شود. بيشتر مردم طريقه درست راه رفتن و ايستادن راه نمي دانند. در بيشتر مواقع با اضافه كردن يك كفي در داخل كفش، مي توانيد مشكل را حل كنيد. اضافه وزن نيز مي تواند اين نوع دردها را ايجاد كند. چنانچه وزن شما زياد باشد، پاشنه ها اولين نقطه اي از بدن هستند كه آسيب مي بيند. زيرا تمام وزن بدن را تحمل مي كنند. چنانچه با استراحت دردتان كاهش پيدا نكرد، بهتر است به پزشك مراجعه كنيد.

۴. چگونه مي توانم به حجم ماهيچه هايم اضافه كنم و چربي از دست بدهم؟

بدن با از دست دادن چربي و ساختن ماهيچه به طور همزمان، مشكل دارد. ساختن ماهيچه به كالري نياز دارد. چنانچه كالري دريافتي تان را كاهش داديد تا چربي از دست دهيد، بدن شما سوخت لازم براي توليد بافت جديد ماهيچه را ندارد. بلكه به جاي آن بدن ماهيچه ها را مي سوزاند تا سوخت مورد نياز خود را فراهم كند. شما مي توانيد با روش هاي زير سوخت ماهيچه ها را به حداقل برسانيد:
ـ مقدار كمي از كالري روزانه را كاهش دهيد تا كمتر چربي بسوزانيد.
ـ پروتئين كافي مصرف كنيد.
ـ وعده هاي بيشتري غذا بخوريد تا بدن تان هميشه سوخت كافي داشته باشد.
ـ ورزش هاي قدرتي انجام دهيد تا به حفظ ماهيچه هايتان كمك كند.

۵. پس از كشيدن دندان هاي عقل، چه مشكلاتي ممكن است ايجاد شود؟

دو مورد مهمي كه ممكن است به وجود آيد، عبارت است از:

ـ لخته خون نتواند حفره خالي دندان را پر كند يا حفره دندان پر شود اما از جاي خود بيرون رانده شود. در هر دوي اين موارد روند بهبودي كند مي شود. اين مشكل معمولاً ۳ تا ۴ روز پس از كشيدن دندان بروز مي كند و با درد و بوي بد دهان همراه است.

ـ مشكل ديگري كه كمتر رخ مي دهد، دندان عقلي كه در زير لثه گير افتاده است، به اعصاب نزديك است. گاهي اوقات هنگام خارج كردن دندان ها، اعصاب آسيب مي بينند. نتيجه آن احساس خواب رفتگي در زبان، لب ها يا چانه است كه مي تواند تا چند روز، هفته و ماه ادامه يابد. در برخي مواقع نيز اين آسيب دائمي است.

۶. چه چيز موجب تغيير رنگ چشم من از قهوه اي تيره به سبز شده است؟

اگر واقعاً عنبيه چشم تان دچار تغيير رنگ شده باشد، به اين معنا است كه مقداري از رنگدانه هاي آن از بين رفته اند. اين مشكل مي تواند در اثر آب مرواريد ايجاد شود. اما اگر يكي از چشم ها دچار اين تغيير شده است، كمي نگران كننده است. دور قرنيه بعضي افراد در اثر افزايش سن، حلقه خاكستري ـ سفيدي مشاهده مي شود كه موجب مي شود عنبيه روشن تر به نظر برسد. در موارد نادري اين حلقه ممكن است بر روز قرنيه تشكيل شود و موجب شود تا رگ عنبيه روشن تر به نظر برسد. براي تشخيص دقيق بهتر است به پزشك متخصص مراجعه كنيد.

۷. چرا بيماري ديابت موجب كاهش وزن مي شود؟

ديابت نوع اولي كه درمان نشود، مي تواند موجب كاهش وزن شود. در ديابت نوع اول بدن هورمون انسولين توليد نمي كند. هورمون انسولين از گلوكز غذاهايي كه مي خوريم انرژي لازم را براي بدن فراهم مي كند. وقتي انسولين در خون وجود نداشته باشد از گلوكز غذاها (كه بايد در بدن به كالري تبديل شود) به درستي استفاده نمي شود و از راه ادرار دفع مي شود. به همين دليل افرادي كه ديابت نوع اول دارند، با وجود اينكه اشتهاي خوبي دارند و نرمال غذا مي خورند، وزن كم مي كنند. البته در بعضي موارد اين بيماري موجب افزايش وزن نيز مي شود.

۸. روش درمان دردهاي سياتيكي چيست؟

روش درمان بستگي به اين دارد كه چه عاملي درد را ايجاد كرده باشد. دو عامل موجب دردهاي سياتيكي مي شوند: درد به دليل فشار يا التهاب عصب در اثر مصدوميت و يا تورم و پارگي ديسك. درمان اين درد به عوارض شما بستگي دارد. معمولاً اولين مرحله درمان، استراحت است. بيش از يك يا دو روز استراحت نكنيد. زيرا ضعف ماهيچه ها، راه رفتن دوباره را براي شما دشوار خواهد كرد. در چند روز اول، ابتدا محل درد را هر بار به مدت ۲۰ دقيقه با كيسه يخ كمپرس كنيد و به دنبال آن كمپرس گرم را انجام دهيد. چنانچه فيزيوتراپي مي رويد، هرگز اجازه ندهيد حركتي كه درد شما را افزايش مي دهد، انجام دهد. حتماً ورزش هايي كه پزشك به شما داده را به طور مرتب انجام دهيد. چنانچه با اين روش ها بهبودي حاصل نشد، مجدداً به پزشك مراجعه كنيد تا روش هاي درماني ديگر را بسته به وضعيت شما، در پيش بگيرد.

۹. بهترين رژيم براي كاهش وزن چيست؟

بهترين راه براي كاهش وزن در كوتاه مدت و بلند مدت، مصرف هر چه كمتر محصولات حيواني و پرچرب، روغن ها و غذاهاي فراوري شده است. اين كار به حفظ فيبر طبيعي غذاهايي كه مي خوريد، كمك مي كند. بهتر است به جاي نان سفيد، نان جو و به جاي برنج سفيد، برنج قهوه اي مصرف كنيد. ميوه، سبزيجات، لوبيا سبز، نخود سبز و عدس را در برنامه غذايي خود بيشتر بگنجانيد و البته اين نكته را فراموش نكنيد كه فعاليت بدني به داشتن وزني سالم كمك مي كند.

۱۰. چه چيزي موجب التهاب و تورم غدد لنفاوي مي شود و چگونه مي توان آن را درمان كرد؟

تورم غدد لنفاوي مي تواند در اثر موارد زير ايجاد شود:
ـ سرماخوردگي معمولي يا عفونت گوش
ـ عفونت باكتريايي مانند عفونت گلو
ـ عفونت هاي ويروسي
ـ بيماري هاي خاص و نادري كه بر سيستم ايمني تاثير مي گذارند.

روش درمان تورم غدد لنفاوي به دليل بروز آن بستگي دارد. چنانچه در اثر عفونت هاي ويروسي يا باكتريايي ايجاد شده باشد، پزشك داروي مناسب را تجويز مي كند.

بايد توجه داشته باشيد كه داروها را كامل مصرف كنيد. حتي گر احساس كرديد كه بهتر شده ايد، چنانچه غدد لنفاوي كودك شما حساس يا دردناك شد، به او استامينوفن بدهيد تا درد و تب را برطرف كند. هرگز به كودكي كه تب دارد آسپرين ندهيد.
از كمپرس حوله گرم يا يك بطري گرم كه در حوله اي پيچيده شده در نقاط دردناك يا حساس استفاده كنيد.

۱۱. من گياه خوار هستم. آيا شير دادن به كودكم مانعي ندارد و براي او مشكلي ايجاد نمي كند؟

شير مادر در مادران گياه خوار و غير گياه خوار بسيار مشابه است و در هر دوي آنها مواد مغذي مشابه اي وجود دارد. بنابراين بايد مادران گياه خوار را به شير دادن به فرزندان شان تشويق كرد. اگر لبنيات، تخم مرغ و يا منابع ديگري از ويتامين ۱۲B مصرف نمي كنيد، بهتر است تا زماني كه به كودك خود شير مي دهيد از قرص هاي مكمل استفاده كنيد. با پزشك خود صحبت كنيد و به يك متخصص تغذيه نيز مراجعه كنيد. رژيم غذايي و ورزش مناسب مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد.

۱۲. من به غذاهاي دريايي و بادام زميني حساسيت دارم. آيا اين مسئله موجب مي شود كه فرزندم نيز به اين غذاها حساسيت پيدا كند؟

از آنجا كه وجود حساسيت در افراد، يك مسئله وراثتي است، احتمال حساسيت فرزند شما به اين غذاها نيز وجود دارد. بهتر است سابقه خانوادگي خود و همسرتان را بررسي كنيد. زيرا در صورت وجود سابقه در پدر و مادر، احتمال بروز آن در فرزند نيز افزايش مي يابد. تحقيقات نشان داده است چنانچه حساسيت خاصي در پدر و مادري مشاهده شود، احتمال ابتلاي فرزند به آن نوع حساسيت، ۶۰ درصد است. اما اگر فقط يكي از والدين حسايت را نشان دهد، اين احتمال تا ۳۰ درصد كاهش مي يابد.

مطالب مرتبط :

 

دندان درد را با 10 روش خانگی درمان کنید

پیشگیری از زخم بستر با این ویتامین ها

آلرژی در فصل بهار و راه های پیشگیری


زندگي ايراني


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
48
به علاوه
34
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما