سئوی انجمن و تالار گفتگو | مدیران ناآگاه Forum های ایرانی
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32333628
بازدید کننده: 30985070
بازدید های امروز: 27926
بازدید های دیروز: 24115
برچسب ها
سئوی انجمن و تالار گفتگو | مدیران ناآگاه Forum های ایرانی

سئوی انجمن و تالار گفتگو | مدیران ناآگاه Forum های ایرانی

سئو فروم ایرانی

ما همیشه فکر می کنیم زرنگیم! ولی در حقیقت، خودمان رو گول می زنیم! این آموزش را با مثالی شروع می کنم که همه ما تهرانی ها، مشهدی ها، و شهر هایی که مترو دارند، با آن آشنا هستیم! (می گویید چه ربطی به سئوی تالار گفتگو دارد؟چند خط دیگر متوجه می شوید!)

یک روز، موقع خروج از gate خروجی مترو هفت تیر بودم.کارتم را به gate خروجی زدم و رد شدم و چند ثانیه نگذشت که یکی از پشت سر، دوان دوان رسید و با حالتی زرنگی و نگاهی عاقل اندر نادان، به من گفت : “کارت نزن موقع خروج! برا چی کارت میزنی؟ از حسابت کم میکنه!” . من هاج و واج او را نگاه کردم و تا خواستم حرف بزنم، به سرعت از روی پله برقی ، دوید و با حس افتخار و زرنگی رفت!(آن بالا، به هر کس زودتر برسد جایزه می دهند!) غافل از اینکه اگر موقع خروج کارت نزنید، به اندازه کل مسافت خط (موقع ورود بعدی) از کارت کم می شود و کسی که موقع خروج کارت نمی زند، در حقیقت سر خودش را کلاه گذاشته است.اما به خاطر نا آگاهی، فکر می کند چقدر زرنگ هست!

مدیران انجمن ها هم همینطور! این جملات چقدر برای شما آشناست؟

- شما نمی توانید موضوع جدید ایجاد کنید.

- امکان مشاهده لینک ها وجود ندارد.برای مشاهده لینک ها ثبت نام کنید

- You are not allowed to view links. Register or Login to view

- امکان مشاهده انجمن ها(!) وجود ندارد.برای مشاهده، ثبت نام کنید.

- هر گونه تخطی از قوانین سایت، منجر به ban شدن و … می شود.

-هر گونه درج لینک در پست ها و امضا ممنوع است!

- ثبت موضوع جدید(topic) ، نیازمند تایید مدیران است.

 

این رفتار ها برای شما آشناست؟

– حذف شدن لینک امضای شما توسط مدیر!(حرف من خطاب به چنین مدیرانی:خب پس چرا امضا رو آزاد گذاشتید؟!!)

– حذف شدن تاپیک شما به دلیل اینکه، کاربر جدید هستید!(حرف من خطاب به این مدیران: من عذر خواهی می کنم که کاربر جدید هستم و فقط یک پست دارم!)

– حذف شدن کاربری شما به دلیل اینکه مدیران فهمیدند دختر نیستید!

– اخطار به شما به دلیل اینکه به منبع ایرانی لینک داده اید! (حرف من خطاب به چنین مدیرانی:اگر سایت های ایرانی خوب نیستند، پس انجمن ایرانی شما هم خوب نیست و چون شخص شما ایرانی است، شخص خوبی نیستید!)

-حذف شدن لینک شما در پست به دلیل اینکه مدیر تشخیص داده است، لینک شما تبلیغاتی است!

 

 

مدیران تالار های گفتگویی که تنظیمات انجمن خود را اینگونه اعمال می کنند و چنین رفتارهایی دارند، فقط سر خود را کلاه می گذارند.این مدیران ، قصد دارند، کاربران را وادار به ثبت نام یا فعالیت کنند، تا تعداد عضو های خود را بالا ببرند و مدیران بی سیاستی هستند.غافل از اینکه موضوعات زیر را بدانند:

۱- ربات های گوگل در سایت ها ثبت نام نکرده اند.وقتی محتوای خود را از کاربران غیر عضو دریغ می کنید، یعنی ربات های گوگل هم، محتوای سایت شما را نمی ببیند! چه شود سایتی که هیچ محتوایی ندارد! آن هم از نوع تالار گفتگو که ماهیتش محتوای کاربرانش است!

۲-ربات های گوگل در سایت های ثبت نام نکرده اند.لینک های انجمن شما را نمی بینند.انجمنی که یک لینک خروجی نداشته باشد، چطور می تواند انجمن مفیدی باشد؟سایت های بزرگ جهانی، در تالار گفتگوی خود چنین کاری نمی کنند!چه انجمنی مفید تر از انجمنی که بتوان لینک های خروجی آن را بدون ثبت نام دید؟ خاصیت انجمن، کاربر محور بودن و پویا بودن آن است.ماهیت انجمن ها، ارائه اطلاعات روز توسط کاربران است.هر انجمن مفیدی، خواه ناخواه، ارجاعاتی به وب سایت های دیگر دارد.کدام انجمن در جهان به تنهایی می تواند آموزش ها و بحث های مفید و لازم را بدون کمک از سایر سایت ها، در خود بگنجاند؟

۳- کاربران بیکار یا مسئول تولید محتوای شما، نیستند! شما فقط یک تالار گفتگو دارید! تخت پادشاهی ندارید! صدها و هزاران تالار گفتگوی ایرانی دیگر، وجود دارند.کاربرانی که در سایت شما فعالیت می کنند و حتی به خود زحمت ثبت نام می دهند، به شما لطف کرده اند!چرا فکر می کنید کابران، وظیفه تولید محتوای انجمن شما را دارند؟کاربران اگر فعالیتی در تالار گفتگوی شما می کنند، به شما لطف کرده اند و شما باید آنقدر انجمن خود را پر بار کنید، که نیازشان برطرف شود.پر بار شدن و شلوغ شدن انجمن شما هم توسط همین کاربران انجام می شود.پس حضور آنها در انجمن شما غنیمت است.چرا از نگاه رئیس و مرئوسی به کاربران نگاه می کنید؟اگر کاربری در بحثی شرکت می کند یا مطلبی می گذارد، چرا نباید حق داشته باشد یک لینک ناقابل در امضای خود داشته باشد؟سلب هر گونه امتیاز از کاربر(عدم امکان درج موضوع جدید، عدم امکان درج لینک و …) ، و پلیس وار بودن تنظیمات انجمن و مدیران انها و رفتارهای پادگانی، به طور غیر مستقیم این معنی را به کاربر القا می کند: “ای کاربر! تو فقط باید برای ما و بدون چشم داشت مطلبی درج کنی و همه فعالیت های تو زیر نظر ما باشد تا تخلفی صورت نگیرد” ، نیازی به توضیح نیست که هر انسانی در برابر چنین القایی ، چه عکس العملی دارد! اگر شما تسلیم وار، به حرف اینطور انجمن ها گوش می کردید، در رفتار خود تجدید نظر کنید!

۴- به کاربران احترام بگذارید. یک متن بلند بالا را به زور، به خورد کاربر می دهید.من خیلی دیدم که حتی تایید قوانین رابه اسکرول صفحه حساس می کنند که مثلا، مطمئن شوند، کاربر همه قوانین را خوانده است! وقتی کاربر حس کند، که در انجمن در فشار قرار دارد، سایت شما را  ترک می کند.همان کاربری که در آینده می تواند برای شما درامد زا باشد(یک کاربر وفادار) ، نیش خندی به قوانین شما می زند و خیلی ساده، کلید ضربدر تب مرورگر خود را می زند!شما مگر چه چیز گرانبهایی که به کاربر عرضه می کنید، که کاربران باید ، اسیر قوانین بی دلیل و سخت گیرانه شما شوند؟ اگر کاربری از جستجوی گوگل وارد سایت شما شود، و ببیند که کل محتوا یا لینک ها قابل مشاهده نیستند، در ۹۹ درصد مواقع، به جای ثبت نام، سایت شما را می بندد(مگر اینکه کارش خیلی گیر باشد).در نتیجه bounce rate سایت شما بالا می رود.همچنین فرایند جمع کردن user در سایت شما، به کندی انجام می شود و یا کاربران فعلی را به مرور از دست می دهید.

۵-پرشین تولز و webhostingtalk  ، مجید آنلاین و سایت های قوی و مشابه دیگری هستند، که یکی از دلایل موفقیت آنها، تفکر باز و زیرکانه مدیران آنهاست.سایتهایی که سخت گیری می کنند، مانند مثال مترویی که زدم، فقط فکر می کنند که زرنگ هستند!آنها فقط سر خود را کلاه می گذارند.این انجمن ها به خصوص پرشین تولز، با سیاست هایی فکر شده، و با امتیازاتی که به کاربران می دهند و در عین حال، با امتیازاتی که از کاربران، سلب نمی کنند، انجمن خود را همیشه زنده و پر محتوا و google friendly نگاه می دارند و در عین حال، روز به روز به تعداد کاربران وفادارشان افزوده می شود.

 

همه اینها، به معنی این نیست که انجمن ها، پر از اسپم شود.یاهر کسی از راه می رسد، یک لینک بی ربط زیر هر پست خود بیندازد! افراط خوب نیست! ولی فعلا درد تالارگفتگو های ایرانی،مشکل، تفریط و سخت گیری بی مورد است.

وقتی موارد بالا را رعایت کنید، بخش اعظمی از سئوی انجمن شما خود به خود انجام می شود.شما فقط نیاز به بهینه سازی داخلی تالار گفتگو (on page seo) و تبلیغات و برند سازی دارید(برندینگ نیز پر هزینه و زمان بر است).اما اگر مواردی که در این آموزش گفته شد رعایت نکنید، به خصوص اگر، انجمن جدیدی هستید، شانس خیلی کم یا صفری برای موفقیت دارید.فراموش نکنید کاربران شما طلا هستند.همین کاربران هستند که انجمن شما رو شلوغ می کنند و رونق می دهند.همین کاربران هستند که رتبه الکسای شما را پایین می آوردند.در نتیجه همین کاربران هستند که موجب می شوند بتوانید از سایتتان کسب درآمد کنید!شما که از پول بدتان نمی آید؟پس لطفا به خاطر منفعت شخصی خودتان، به جای برخورد چکشی و دریغ  کردن امتیاز از کاربران، با سیاست و هوشمندانه، در نحوه مدیریتتان ، تجدید نظر کنید.

 منبع : سئوروز


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
38
به علاوه
17
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما