بهینه سازی لینک های داخلی
header
تبلیغات

لطفا از سایت حمایت کنید

خرید ویژه بلک فرایدی از سایت دی جی کالا

$$$ تبلیغات در سایت نوین طیور$$$

$$$ طراحی نقشه هوادهی مرغداری $$$

اعضا

نام کاربری:
کلمه عبور:
سبد خرید
کانال نوین طیور

کانال نوین طیور

مقاله
تبلیغات

 

جستجوی گوگل
Google


در كل اينترنت
در اين سايت

جستجو
رهگیری سفارش
شناسه سفارش :

بازدید کننده
شروع شمارش: 1391-12-24
کل بازدید ها: 32388323
بازدید کننده: 31039646
بازدید های امروز: 17368
بازدید های دیروز: 32655
برچسب ها
بهینه سازی لینک های داخلی

بهینه سازی لینک های داخلی

بهینه سازی لینک های داخلی

لینک های داخلی یکی از موارد مهم On Page Seo است.استفاده از لینک های داخلی بخصوص برای سایت های محتوا محور، دارای اهمیت بیشتری است.

از نظر علمی چرا لینک داخلی مهم است؟

وقتی خزنده گوگل، وارد صفحه از سایت شما می شود، و به محتوای مثلا درباره آموزش بهینه سازی داخلی سایت می رسد، لینک های دیگری در وسط متن شما به سایر صفحات سایتتان می بیند که کاملا به مطلب “آموزش بهینه سازی داخلی سایت” مرتبط است.لذا خزنده وارد آن لینک می شود و محتوای آن لینک را هم بررسی می کند.نتیجه آن این است که خزنده ها به خوبی ساختار سایت شما و درک می کنند و همه مطالب شما را به سرعت بررسی و فهرست (index) می کنند و شما ربات و خزنده ها را به مدت طولانی تری در سایت خود مشغول می کنید و بیشتر به خزیدن واردارشان می کنید!

عینا همین اتفاق روی کاربر می افتد.وقتی کاربر مطلب “آموزش بهینه سازی داخلی سایت” را مشاهده می کند، در همان حین، چند لینک دیگر که برای او مفید است را مشاهده می کند، و حداقل آن این است که آنها را در یک تب جدید باز می کند تابعد از مطالعه مطلب، آنها را بخواند.در نتیجه شما کاربر را هم مشغول و جذب می کنید و در نتیجه علاوه بر آنکه bounce rate سایت شما کاهش می یابد(بهتر می شود) ،سایت شما از انجا که کاربر بیشتر در سایت شما گشت و گذار کرده است، در خاطر کاربر باقی می ماند و در برندینگ و شهرت سایت شما به شدت موثر است.

 

همچنین Bold کردن لینک های داخلی و یا با رنگ متمایز کردن، به شکلی که در یک نگاه، بتوان تشخیص داد، که کدام عبارت ها و کلمات لینک هستند، در نرخ افزایش کلیک روی لینک های داخلی تأثیر گذار است.

استفاده از لینک های مفید پر طرفدار مثل دسته های محبوب و گروه هایی که کاربران زیادی به دنبال آن هستند، نمایش مطالب تصادفی، نمایش مسیر صفحه فعلی به صورت لینک و ساختار یافته (navigator – اینکه کاربر اکنون در کجا قرار دارد: خانه > آموزش پایه سئو…) و از همه مهم تر، لینک های مطالب مرتبط در پایین هر مطلب، از دیگر روش های ایجاد لینک های داخلی است.

 

یکی از مزایای مهم دیگر لینک های داخلی، انتقال اعتبار بک لینک های شماست.فرض کنید همین صفحه به عنوان مطب مفید یا هر به هر دلیل دیگری در صفحه ای از سایتی دیگر لینک شده است.در نتیجه این صفحه یک امتیاز/اعتبار از سایتی دیگر گرفته است.حالا لینک های داخلی که در همین صفحه هستند، نیز به دلیل بک لینک های این صفحه، دارای اهمیت بیشتری می شوند و در نتیجه، اعتباری که از بک لینک های این صفحه به این صفحه منتقل شده است، بین لینک های داخلی این صفحه هم تقسیم می شود.همچنین از آنجا که ربات ها و خزنده ها به خاطر بک لینک های این صفحه، بیشتر وارد این صفحه می شوند، لینک های داخل این صفحه نیز، به همان اندازه توسط ربات ها بازدید می شود.اگر هم پیج رنک ها به روز شوند، لینک های داخلی، نقش مهمی را در پیج رنک گرفتن صفحات داخلی و در نتیجه صفحه اصلی، ایفا می کنند.(پیج رنک ابتدا از بیرون سایت به داخل سایت منتقل می شود و سپس از لینک های داخلی، به همه صفحات پخش می شود).

اما چه زمانی لینک ندهیم؟

کاربر را خسته نکنید! به صورت کاملا طبیعی لینک داخلی بدهید.اگر یک بار یک کلمه یا عبارت مرتبط را لینک کردید، دیگر برای بار دوم و سوم در همان پاراگراف چه نیازی است که لینک باشد؟به صورت کلی هیچ فرمولی وجود ندارد که چقدر لینک در صفحه شما باشد.قانون آن طبیعی بودن است.اگر واقعا می طلبد که که عنوانی را در مطلب خود بیش از یک بار لینک کنید، این کار را بکنید.لینک داخلی را برای کاربر ایجاد کنید نه برای موتور جستجو و گوگل و کلا خزنده ها.همان اندازه ای که لینک های داخلی شما برای کاربر مفید و غیر آزار دهنده باشند، موجب رضایت خزنده ها هم خواهند بود.

من در سایت های ایرانی که کار طراحی سایت انجام میدن(سایت های طراحی سایت)، خیلی دیدم که کلمه “سایت” رو به عنوان لینک داخلی، به صفحه اصلی سایت خودشون میدن و این کار رو هم در هر جای متن تکرار می کنن و فکر می کنند که کار اصولی دارن انجام میدن.این کار فقط و فقط over optimization هست و هیچ فایده ای هم نداره.کلمه “سایت” به هیچ دردی نمیخوره! اون هم به صفحه نخست! لینک داخلی همونطور که گفتم، باید طبیعی و به جا باشه و تکراری هم نباشه.(مگر اینکه واقعا به خاطر کاربر، تکرار مفید باشه).

اگر تا کنون لینک های داخلی را بی اهمیت می دانستید بهتر است تجدید نظر کنید.تأثیر لینک های داخلی ممکن است محسوس نباشد اما وقتی در کنار فاکتور های دیگر سئو قرار می گیرد تأثیر خود را به صورت غیر مستقیم نشان می دهد.

منبع : سئوروز


       .: نظر شما در مورد این مطلب:.
نام *:
 ایمیل :  
نظر شما *
لطفا حاصل عبارت را در باکس زیر وارد نمایید : *
34
به علاوه
34
=
     
به novintiur.ir امتیاز دهید :
با تشکر از حمایت شما